mBank załatał dziury

Klienci mBanku mogą już odetchnąć z ulgą. Na stronie pojawiają się właściwe dane przelewów, wróciła historia operacji i pełny dostęp do serwisu transakcyjnego.

Pisaliśmy wczoraj o awarii mBanku, polegającej na wycieku danych użytkowników i nieprawidliwościach w przelewach. Na szczęście, dziś rano na firmowym blogu ogłoszono, że wszystko wróciło do normy.

Błąd w mBanku sprawiał, że choć klienci otrzymywali właściwie przelewy, były one opisane danymi z innych transakcji. W konsekwencji, kontrahenci nie wiedzieli co zrobić z otrzymanymi środkami, a dane dot. przelewów i klientów mBanku mogły trafić w niepowołane ręce.

Najczęściej przytaczany wpis na forum mBanku, należy do @pduncza, który napisał: Dostałem pensję, jak zawsze o tej porze miesiąca... tylko, że od Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, z którą nie mam nic wspólnego (...) nie nazywam się też Marta K-ska.

W tym samym czasie, podobne kłopoty mieli klienci Multibanku. Awarie mogą być powiązane, bo 28 listopada 2010 r. e-banki zdecydowały się na realizację przelewów między sobą w czasie rzeczywistym.

Informacje z oficjalnej strony mBanku

29.11.2010 r. godz. 17:50

Informujemy, że zgodnie z wcześniejszymi informacjami, z powodów technicznych część zewnętrznych przelewów przychodzących, zaksięgowanych na rachunkach Klientów mBanku w trakcie pierwszej sesji (w dniu 29 listopada br.), mogła zawierać niepoprawne dane (np. dotyczące nadawcy lub tytułu operacji).

Zapewniamy, że kwoty przelewów, o których mowa, były prawidłowe, a księgowania dotyczyły wyłącznie osób, które spodziewały się zasilenia rachunku.

Przelewy zewnętrzne, przychodzące w ramach kolejnej sesji, zostały zrealizowane prawidłowo.

Został już przywrócony dostęp do podglądu historii operacji na rachunku. Niedostępne pozostają szczegóły przelewów przychodzących z dnia 29 listopada br.

Przepraszamy za utrudnienia i informujemy, że zostaną one ostatecznie rozwiązane tak szybko, jak będzie to możliwe.

Nie ma konieczności składania reklamacji i informowania o każdym niepoprawnym przypadku banku.

Aktualizacja: 30.11.2010 r. godz. 09:00

Informujemy, że trudności związane z częścią zrealizowanych w dniu 29.11.2010 r. przelewów przychodzących, ustąpiły.

Klienci mBanku mają pełny dostęp do serwisu transakcyjnego, w tym do historii i szczegółów wszystkich operacji.

Za utrudnienia przepraszamy.

Słusznie ktoś napisał: W tym roku zima zaskoczyła bankowców...