iplex.pl rezygnuje z modelu płatnego

"Taka metoda prezentowania materiałów w sieci stanowi przeniesienie elementów telewizji do internetu, a co za tym idzie, przekierowanie do niego reklamy telewizyjnej. To przejaw trendu, w którym wszelkie kanały komunikacji (prasa, radio) zostają wchłonięte przez sieć.“ - mówi Paweł Modzelewski, Senior Interactive Planner w domu mediowym Starcom.

Reklamy na iplex.pl poprzedzają emisje filmu (trzeba je obejrzeć, aby móc zacząć oglądać film). Zawierają także element interaktywny - w przypadku reklamy Netii (pierwszy reklamodawca na iplex.pl), jest to pytanie o chęć zmiany operatora internetu. Jedynie osoba, która wybierze którąś z odpowiedzi, będzie mogła obejrzeć materiał wideo. Filmy nie będą przerywane reklamami.

iplex.pl rezygnuje z modelu płatnego

Rezygnacja z pobierania opłat wiązała się dla iplex z wprowadzeniem zmian w infrastrukturze, tak by serwis był przygotowany na wzrost ruchu na stronie.

Iplex.pl koncentrować będzie się nie tylko na poszerzaniu oferty, ale też na zdobywaniu jak najlepszych jakościowo materiałów. Obecnie w bazie jest prawie 300 pełnych filmów fabularnych ("Wojna polsko - ruska", "Mała Moskwa" czy "Underworld 2 - Ewolucja") oraz inne materiały wideo jak np. seriale, filmy animowane.

Do grona inwestorów iplex.pl dołączył ostatnio fundusz Warsaw Equity Holding, twórca komercyjnego sukcesu Gadu-Gadu. Pozostałymi udziałowcami iplex.pl są inwestorzy prywatni.

Więcej o zmianach na iplex.pl.

AKTUALIZACJA:

A co o zarabianiu na reklamach myślą inni przedstawiciele branży VOD? Pytanie to skierowałem do firmy Digital Partners, kierującej internetową wypożyczalnią tvscreen.pl.

Marek Szklarz, Communications & PR Manager, Digital Partners.

Udostępnianie filmów w internecie w zamian za oglądanie reklam lub inną aktywność użytkownika na rzecz reklamodawcy (to nie jest za darmo) jest ciekawą alternatywą dystrybucji starszych produkcji lub takich, wobec których dystrybutorzy nie mają wysokich wymagań finansowych. Jest to jeden z ostatnich etapów "życia" filmu w procesie dystrybucji i wykorzystanie go, właśnie w tym momencie, jako nośnika reklamy, powinno przynosić wymierne korzyści wszystkim stronom: widzom, reklamodawcom i dystrybutorom.

Jesteśmy gotowi i posiadamy możliwości techniczne, a także dostęp do odpowiedniego kontentu, aby uruchomić taką usługę, jako uzupełnienie i poszerzenie zasięgu obecnej oferty. Jednak, uzasadnioną biznesowo, podstawą naszej działalności jest płatna dystrybucja najnowszych, najwyższej jakości filmów. Taki kontent nie może być dystrybuowany bezpłatnie (przy wsparciu budżetów reklamowych), zarówno ze względu na oczekiwania samych dystrybutorów, jak i zbyt małe możliwości rynku reklamy.

Nasze doświadczenia pokazują, że dostępne w serwisie tvscreen.pl, krótko po kinowej premierze, najnowsze produkcje wielkich wytwórni, jak choćby Universal Pictures, Disney/Pixar, czy Touchstone Pictures są bardzo chętnie kupowane przez użytkowników i będziemy dalej rozwijać ten rodzaj udostępniania filmów, a premierowe tytuły oferować jak najszybciej. Spodziewamy się, że projekt tvscreen.pl osiągnie rentowność w 2011 roku.