iThink.pl pod kontrolą użytkowników

iThink wprowadził nowe funkcjonalności, które usprawniają działanie systemu i dają większy wpływ użytkownikom na zawartość serwisu. iThink.pl umożliwia obecnie głosowanie na opublikowane materiały.

- Udostępniając funkcję głosownia, znaną z witryn takich jak Digg, oddaliśmy w ręce użytkowników iThink pełną kontrolę nad serwisem - wyjaśnia Rafał Janik, współtwórca serwisu.

W iThink publikuje już 23 autorów. - Mamy już 120 zarejestrowanych użytkowników, którzy biorą czynny udział w randomkracji i czynnie głosują na artykuł tygodnia - mówi nam Rafał Janik. - Są to także osoby, które aktywnie komentują nowe artykuły i wymieniają się poglądami. Łączą się oni także w grupy, na co pozwala im system networkingowy zawarty w iThink. Jednym słowem mamy chyba wszystkie funkcjonalności z popularnych polskich serwisów "Web 2.0".

Liczba odwiedzających serwis to prawie 4.000 UU w maju i blisko 40 tys. odsłon. Twórca serwisu zwraca uwagę, że statystyki te zostały wypracoweno mimo braku akcji promocyjnych.

- Współpracujemy ściśle poprzez integrację niektórych funkcji z dwoma sztandarowymi polskimi przedstawicielami Web 2.0. Są to GoldenLine.pl, gdzie współpraca polega na połączeniu profili użytkowników pomiędzy serwisami i z BlogFrog.pl, gdzie współpraca opiera się na wymianie infrmacji o poszukiwanych treściach. Dzięki temu użytkownicy iThink mogą poznać opinie blogowiczów na zadany temat, a użytkownicy BlogFroga mogą zapoznać się z publikacjami autorów iThink o konkretnym temacie.

Nową funkcjonalnością są również chmury Tagów, znane z takich serwisów jak Flickr, czy del.icio.us, dzięki którym odwiedzający serwis w intuicyjny sposób mogą się zorientować o najważniejszych tematach poruszanych w ramach serwisu.

Jak poinformował Rafał Janik, do najpopularniejszych tematów poruszanych na serwisie należą: "badania", "internet", "media".

- Jesteśmy zadowoleni z rozwoju serwisu i z tego, że autorzy publikujący w iThink, potrafią wychwycić te elementy rzeczywistości, które umykają w mediach mainstreamu. Mamy także sygnały, że jeden z naszych autorów prowadzi rozmowy z wydawnictwem internetowym, które zainteresowało się jego publikacjami.

iThink chce się wpisać w nurt Citizen Journalism, czyli dziennikarstwa osób nieobojętnych. Najlepszymi przykładami tego typu serwisów na świecie są południowo-koreański OhMyNews dostrzeżony i doinwestowany przez Softbank oraz GlobalVoicesOnline wspierane przez Reuters.

Więcej o iThink: Opublikuj materiał i czekaj na sławę;

iThink.pl