iPhone ciągle górą na rynku reklam w USA
- 19.08.2010, godz. 10:28
Agencja analityczna Millenial Media opublikowała raport o stanie rynku reklam mobilnych systemów operacyjnych. W rywalizacji ciągle prowadzi OS od Apple'a, ale coraz lepiej radzi sobie Android.
Szacuje się, że Millenial jest w stanie zebrać aż 80% danych z USA z grupy użytkowników urządzeń mobilnych. Pozwala to na bardzo precyzyjne oszacowanie rynku.
Według firmy analitycznej ciągle niedoścignionym liderem jest Apple posiadający w lipcu 55% udziałów w rynku reklam. Zauważyć jednak można dużą tendencję spadkową iPhone’a. Jeszcze w marcu tego roku 70% reklam pojawiało się właśnie na iOS . Możliwe jednak, że nowy model smartfonu Apple’a oraz tablet iPad znowu poprawią tą statystykę.
Na razie firmę Steve’a Jobsa zaczyna gonić mobilny system operacyjny od Google. Android, który jeszcze w marcu ledwie przekraczał 5% udziału teraz posiada go już 19 procent. Tuż za nim jest system operacyjny RIM posiadający 16% rynku reklam mobilnych w USA.
Windows Mobile, webOS i inne platformy osiągają wynik poniżej 5%, z czego ta druga jest na wyraźnej tendencji spadkowej natomiast platforma Microsoftu utrzymuje nieprzerwanie stały udział na rynku reklam.