iPhone ciągle górą na rynku reklam w USA

Agencja analityczna Millenial Media opublikowała raport o stanie rynku reklam mobilnych systemów operacyjnych. W rywalizacji ciągle prowadzi OS od Apple'a, ale coraz lepiej radzi sobie Android.

Monitoring rynku reklam na urządzenia mobilne przechodzi ciężki okres. AdMob obecnie nie zbiera danych, a druga duża firma analityczna - Quattro Wireless - została przejęta przez Apple. Na szczęście raporty ciągle publikuje Millenial Media. Firma właśnie ujawniła nowy, dotyczący rynku reklam na urządzenia mobilne w Stanach Zjednoczonych.

Szacuje się, że Millenial jest w stanie zebrać aż 80% danych z USA z grupy użytkowników urządzeń mobilnych. Pozwala to na bardzo precyzyjne oszacowanie rynku.

Według firmy analitycznej ciągle niedoścignionym liderem jest Apple posiadający w lipcu 55% udziałów w rynku reklam. Zauważyć jednak można dużą tendencję spadkową iPhone’a. Jeszcze w marcu tego roku 70% reklam pojawiało się właśnie na iOS . Możliwe jednak, że nowy model smartfonu Apple’a oraz tablet iPad znowu poprawią tą statystykę.

Na razie firmę Steve’a Jobsa zaczyna gonić mobilny system operacyjny od Google. Android, który jeszcze w marcu ledwie przekraczał 5% udziału teraz posiada go już 19 procent. Tuż za nim jest system operacyjny RIM posiadający 16% rynku reklam mobilnych w USA.

Windows Mobile, webOS i inne platformy osiągają wynik poniżej 5%, z czego ta druga jest na wyraźnej tendencji spadkowej natomiast platforma Microsoftu utrzymuje nieprzerwanie stały udział na rynku reklam.