eSKY.pl: ekspansja na inne rynki i debiut na giełdzie

Polska firma sprzedająca on-line bilety lotnicze eSKY.pl rozpoczyna ekspansję na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, planuje debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych, a od początku października wprowadza autorski system wyszukiwania.

Od początku października eSKY.pl rozpocznie działalność w Bułgarii, a wkrótce również na rynku czeskim, słowackim i ukraińskim. Niewykluczona jest również ekspansja firmy w Rosji. Model ekspansji będzie w każdym przypadku dostosowany do lokalnych uwarunkowań: możliwy jest zarówno rozwój organiczny, jak i akwizycje już działających podmiotów.

Ciągle niewielkie, w porównaniu z Europą Zachodnią, nasycenie rynków środkowoeuropejskich sprawia, że tkwi w nich niezwykły potencjał wzrostu - mówi Łukasz Habaj, Wiceprezes Zarządu eSKY.pl dodając, iż realizacja tych planów nie jest kwestią odległą.

eSKYp.pl szacuje, iż wysokość jej przychodów w roku 2008 osiągnie 78 mln złotych co stanowić ma 40% polskiego rynku agencyjnej sprzedaży biletów lotniczych. W tym roku zysk netto spółki wynieść ma 1,9 mln zł. Do 2010 r. dynamika przychodów zaplanowana jest na poziomie 111%, a zysku netto 277% rocznie. W rezultacie za dwa lata przychody spółki mają przekroczyć 250 mln zł, a zysk netto 9 mln zł.

W ramach strategii rozwoju eSKY.pl na początku października uruchomiony zostanie nowy system wyszukiwania biletów - autorskie dzieło specjalistów Spółki. Przedstawiciele eSky.pl w związku z tym zapowiadają szybkie wyszukiwanie, największą bazę połączeń linii regularnych i niskokosztowych oraz szereg innych udogodnień (m. in. możliwość zapłacenia przelewem zarówno za bilety linii regularnych, jak i tzw. tanich linii).

Łukasz Habaj, Wiceprezes Zarządu eSKY.pl

Nasze plany na najbliższe lata przewidują nie tylko dalsze umocnienie pozycji eSKY.pl w segmencie biletów lotniczych, ale także odniesienie podobnego sukcesu w segmencie rezerwacji miejsc w hotelach, wynajmu samochodów, w dłuższej perspektywie również sprzedaży wycieczek przez internet.

Plany eSKY.pl zakładają także debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w drugiej połowie przyszłego roku. Wprowadzenie Spółki na główny parkiet ma na celu pozyskanie kapitału potrzebnego do zapewnienia możliwości szybkiej realizacji przyjętej strategii rozwoju, ukierunkowanej na większą obecność eSKY w Polsce oraz na rynkach ościennych.

Nasza strategia ukierunkowana jest na jeszcze silniejszą obecność eSKY.pl w Polsce oraz na rynkach ościennych, a tym samym zagwarantowania Spółce jeszcze bardziej dynamicznego rozwoju. Ponadto, eSKY.pl chce zaistnieć również w innych sektorach runku turystycznego takich jak chociażby sprzedaż pakietów, czyli wycieczek. Środki pozyskane z emisji pomogą również zdobyć silną pozycję właśnie w tym segmencie rynku - mówi Łukasz Habaj, Wiceprezes Zarządu eSKY.pl.

Eksperci szacują, rynek sprzedaży biletów lotnicznych może w skali roku osiągnąć wzrost 80% ogólnej sprzedaży tych biletów w Polsce. Według prognoz Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w roku 2030 liczba pasażerów linii lotniczych w Polsce będzie prawie czterokrotnie większa niż obecnie. Do tego czasu, zdecydowana większość biletów lotniczych będzie już - wg prognoz - dystrybuowana przez internet.

Źródło: http://rp.pl