eMarketer: social marketing wciąż mocny

Wartość reklamy w serwisach społecznościowych wyniosła na całym świecie w 2008 r. ponad 2 mld USD - wynika z estymacji eMarketera. Rok bieżący przyniesie wzrost o 17%.

eMarketer w raporcie pt. "Social Networking Worldwide: Ad Spending and Usage" (marzec 2009) szacuje, że światowe wydatki na działania marketingowe prowadzone w serwisach społecznościowych osiągnęły w minionym roku wartość 2 mld USD. Rok obecny charakteryzować się będzie nieco mniejszą dynamiką wzrostu - na poziomie 17% (w roku 2008 było to aż 46%), by osiągnąć wartość 2,35 mld USD.

Analitycy eMarketera wskazując na konsekwentny wzrost wydatków na social marketing (w 2013 r. wartość sektora wynieść ma blisko 3,5 mld USD), zwracają uwagę, iż jego dynamika jest mniejsza (i to dwukrotnie) niż zakładana 2 lata temu. Co oczywiście nie znaczy, że społeczności przestały być dobrym źródłem przychodów. Zwłaszcza poza Stanami Zjednoczonymi. Na rynkach takich jak Chiny, Japonia, Korea Południowa czy Rosja znaczne zyski czerpane są m. in. ze sprzedaży wirtualnych produktów, kont premium oraz dodatkowych usług dla użytkowników.

Korzystanie z serwisów społecznościowych staje się coraz bardziej powszechne w krajach Europy. Wg badania comScore Media Metrix, w Europie 75% internautów w wieku od 15 lat odwiedziło w grudniu 2008 r. serwisy społecznościowe, rok wcześniej wynik ten oscylował wokół 60%. W ciągu miesiąca europejskie serwisy społecznościowe przyciągnęły 210 mln osób.

Najwięcej użytkowników serwisów społecznościowych wśród kilkunastu krajów uwzględnionych przez comScore (bez Polski) ma Wielka Brytania (79,8%), Hiszpania (73,7%) oraz Portugalia (72,9%). Najmniej zwolenników społecznościówki mieszka w Austrii (49,7%).

Źródło: http://www.emarketer.com