eCard wdraża V.me by Visa

Spółka eCard prowadzi – jako pierwszy agent rozliczeniowy w kraju – pilotażowe wdrożenie portfela elektronicznego V.me by Visa. To innowacyjne rozwiązanie znacznie ułatwia zakupy on-line, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo płatności kartami w internecie. Partnerami wdrożenia są także ING Bank Śląski (jako wydawca portfela) oraz detaliści, tacy jak Merlin.pl, lider handlu elektronicznego w Polsce, internetowe delikatesy Prażynka.pl, serwis doładowywania telefonów komórkowych Doładowywacz.pl oraz Polska Akcja Humanitarna.

Informacja prasowa: VISA

Pierwsi z portfela V.me by Visa – już w tym kwartale – skorzystają klienci ING Banku Śląskiego. Do grona wydawców portfela wkrótce dołączą kolejne banki. Upowszechnienie się portfela elektronicznego V.me by Visa ma znacząco wzmocnić zaufanie konsumentów do handlu elektronicznego oraz ograniczyć zgłaszany przez e-detalistów problem rezygnacji z transakcji w trakcie dokonywania zakupów on-line. Obecnie najczęściej trzeba podawać dane karty płatniczej przy każdej płatności. Wiele transakcji nie dochodzi do skutku (z powodu np. wygaśnięcia sesji zanim klient zdąży wpisać dane lub błędów podczas sprawdzania danych). Takie sytuacje zniechęcają do płacenia kartą. Istotną barierą rozwoju e-handlu jest także kwestia ograniczonego zaufania do bezpieczeństwa płatności on-line (np. obawy o dane przekazywane sklepowi internetowemu).

Portfel V.me by Visa niweluje te niedogodności i obawy poprzez fakt, że dane wybranej karty lub kart są rejestrowane tylko raz przy ich wprowadzaniu do portfela. Dane te nie są przekazywane e-sklepom. W niektórych przypadkach dla bezpieczeństwa użytkownik może zostać poproszony o dodatkową weryfikację przez dedykowany dla usługi, antyfraudowy systemem behawioralny Visa.

Płatność portfelem zajmuje kilka chwil: wystarczy wybrać formę płatności V.me by Visa na stronie sklepu, zalogować się do swojego elektronicznego portfela oraz wskazać tę kartę, której chcemy użyć i zaakceptować płatność.

„Portfel V.me by Visa to kluczowy produkt z grupy usług nowej generacji Visa Europe. Tym bardziej cieszy nas fakt, iż naszą wizję rozwoju usług wpierających wzrost e-handlu podziela eCard, największy i znany ze swojej innowacyjności agent rozliczeniowy kartowych transakcji internetowych w Polsce, który jako pierwszy tworzy sieć akceptacji dla portfela V.me by Visa” – stwierdził Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce. „Dziękujemy spółce Merlin.pl, Polskiej Akcji Humanitarnej oraz innym e-sklepom, które wzięły udział w pilotażu portfela V.me by Visa. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu oddajemy klientom usługę, która umożliwia dokonywanie płatności internetowych w prosty i bezpieczny sposób” – dodał Jakub Kiwior.

Polska jest w gronie pierwszych czterech krajów europejskich, w których wdrażany jest portfel elektroniczny V.me by Visa. Portfel został już udostępniony przez pierwsze banki w Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii. Europejska sieć akceptacji usługi przekroczyła już liczbę 4 tys. detalistów internetowych i będzie szybko rosnąć.

W Polsce spółka eCard, która zapoczątkowała udostępnianie e-sklepom przyjmowania płatności dokonywanych portfelem V.me by Visa, przewiduje, że liczba sklepów akceptujących takie transakcje zwiększy się w najbliższych tygodniach do kilkudziesięciu. Spółka chce do końca tego roku udostępnić usługę V.me by Visa wszystkim swoim klientom obsługującym handel internetowy.

„Dla eCard, jednego z największych agentów rozliczających e-płatności w Polsce, naturalną konsekwencją rozwoju jest zaoferowanie obsługiwanym przez nas akceptantom usługi V.me by Visa, która ułatwia dokonywanie i przyjmowanie transakcji kartami, zwiększając wolumen skutecznie zrealizowanych płatności kartą za zakupy w e-sklepach” – stwierdziła Ewa Bereśniewicz-Kozłowska, prezes spółki eCard.

„Z każdym rokiem popularność e-handlu w Polsce rośnie. Dzieli nas jednak od Europy spory dystans, jeśli chodzi o gotowość do płacenia bezgotówkowo za zakupy on-line. Polacy preferują odbiór osobisty, ewentualnie przelew. Płatność kartą kojarzy się im z niedogodnościami, które prowadzą do „porzucania koszyka”, czyli rezygnacji z zakupu na skutek problemów przy finalizacji transakcji kartą. Wierzymy, że upowszechnienie się portfela V.me by Visa znacznie zmniejszy skalę tego częstego dziś zjawiska” – powiedział Ireneusz Kazimierczyk, prezes Merlin.pl, lidera handlu internetowego w Polsce.

Dzięki nowemu elektronicznemu portfelowi, użytkownicy wprowadzonych do portfela kart Visa oraz kart innych systemów będą mogli wygodnie i bezpiecznie płacić przy pomocy wszystkich urządzeń z dostępem do internetu (za pomocą komputera, laptopa, tabletu czy smartfona).

Rozwiązanie ułatwi też przekazywanie wpłat na wsparcie wybranych organizacji charytatywnych.

„W dobie rozwoju internetu coraz większe znaczenie mają wpłaty dokonywane elektronicznie, dlatego wiążemy duże nadzieje z nową usługą V.me by Visa. Liczymy, że zwiększy ona skłonność darczyńców do wspierania naszych projektów przy pomocy kart różnych systemów” – powiedział Grzegorz Gruca, wiceprezes Polskiej Akcji Humanitarnej, partnera wdrożenia.

Do portfela elektronicznego V.me by Visa można „włożyć” dowolne karty (debetowe, kredytowe, przedpłacone oraz obciążeniowe), wydawane przez dowolne polskie i europejskie banki. V.me by Visa jest usługą dostępną z poziomu każdego urządzenia – także mobilnego – z dostępem do internetu i wyposażonego w przeglądarkę internetową.

Portfel V.me by Visa został zaprojektowany tak, by zapewnić użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Portfel jest chroniony wielowarstwowym systemem zabezpieczeń, w tym również usługą Verified by Visa, która wykorzystuje technologię 3D-Secure, czy dedykowanym, antyfraudowym systemem behawioralnym Visa.

Portfel V.me by Visa chroni konsumentów nie tylko od strony technologicznej. Osoby często dokonujące zakupów on-line na pewno docenią fakt, iż – zgodnie z regulacjami organizacji Visa – w wypadku niedostarczenia przez kontrahenta zakupionego w internecie towaru lub niezrealizowania usługi opłaconej kartą Visa, jej użytkownik może odzyskać swoje pieniądze m.in. poprzez procedurę chargeback. Inne formy płatności – przelew, gotówka – nie gwarantują tak wysokiego poziomu ochrony konsumentów.