eBay.com zmuszony zadbać o sprzedawców

W Ameryce siła eBay jako platformy aukcyjnej dla zwykłych użytkowników słabnie. Oczywiście nie znaczy to, że eBay nie generuje zysków. Generuje i to spore, ale na swoje nieszczęście niższe niż te, oczekiwane przez analityków Wall Street. Coraz ważniejsi wydają się więc sklepikarze, którzy sprzedają przedmioty z pierwszej ręki.

W styczniu bieżącego roku eBay poinformował właścicieli sklepów, że zamierza podnieść miesięczną opłatę za utrzymywanie witryny sklepowej z 9,95 USD do 15,95 USD.

Pomysł spotkał się naturalnie z niechęcią właścicieli, którzy zacząli nazywać eBay - feeBay. Protestowali głośno i w efekcie spółka znalazła rozwiązanie, które - choć nie usatysfakcjonuje wszystkich, to jednak niektórych pocieszy. Ponad 100 tys. właścicieli sklepów oferujących swoje towary a eBay'u nie ma własnej witryny. eBay pomoże im ją stworzyć za jedyne 6,95 USD miesięcznie. Prowizja za transakcje na sklepowych stronach ma wynieść 0,5-1,5%.