e-reklama ponad rynek

Według szacunków CMR, e-reklama była jednym z nielicznych segmentów rynku reklamowego, który wzrósł w I poł. br. Rynek reklamy internetowej urósł w tym czasie o 2% do 1,53 mld USD, podczas gdy cała branża straciła 0,2%.

CMR monitoruje kampanie reklamowe w najważniejszych mediach. Według szacunków firmy, w I połowie br. wydatki na e-reklamę wzrosły o 2%, do 15,32 mld USD w porównaniu z 15,04 mld USD wydanych w analogicznym okresie w roku ubiegłym. W tym samym czasie wszystkie wydatki na reklamę zmalały o 0,2%, z 53,8 mld USD do 53,7 mld USD. Najwyraźniej, bo o 20,8% spadły w tym okresie wydatki na reklamę w magazynach B2B. Tym samym nieznacznie wzrósł także udział e-reklamy w rynku reklamowym – w I półroczu br. sięgał on 2,84%.

W czerwcu CMR przedstawił prognozę, z której wynika, ze wydatki na reklamę w Internecie wzrosną w br. o 5,3%, podczas gdy cały rynek reklamy – o 2,5%, do 109,1 mld USD.