e-Commerce Standard: Optymizm na rynku e-handlu
- Piotr Zalewski,
- 05.10.2007, godz. 11:36
Porady i wskazówki
Na konferencji najlepsi specjaliści mówili o tym, jak radzić sobie na konkurencyjnym rynku e-commerce.
Jedną z kwestii były wyszukiwarki. W wielu polskich sklepach online sprzedających notebooki, wpisanie hasła laptop do okienka wyszukiwania daje zero wyników. Ten przykład dobrze pokazuje jak ważną rzeczą jest dobra wyszukiwarka na stronie WWW. I że wielu użytkownikom służy nie tylko do odszukania produktów, ale także do nawigacji po stronie. Czy wyszukiwarka w sklepie poprawia błędy językowe? Czy uwzględnia fleksję? Czy podpowiada produkty w zamian? Na m.in. te aspekty wyszukiwania zwracał uwagę Artur Banach, z Netsprint.pl sp.z o. o.
Jakie znaczenie dla powodzenia przedsięwzięcia e-commerce może mieć marketing w wyszukiwarkach? Ogromne. Mówili o tym specjaliści z firmy Ataxo.com oraz Massimo Burgio, członek zarządu SEMPO - organizacji skupiającej specjalistów marketingu w wyszukiwarkach.Premiery i zapowiedzi
To już standard - uczestnicy konferencji Internet Standard i Gazeta.pl jako pierwsi mogą dowiedzieć się o wielu nowościach na rynku.
Poza wspomnianą już pierwszą publiczną prezentacją Empik.com, uczestnicy e-commerceStandard dowiedzieli się o jeszcze kilku innych ciekawostkach.
Allegro.pl zaprezentowało raport dotyczący struktury sprzedaży w tej największej platformie sprzedaży w Polsce. Specjalnie nie piszemy "platformie aukcyjnej", gdyż aż 82,3% przedmiotów w Allegro jest sprzedawanych za pomocą opcji "Kup Teraz", czyli ze stałą ceną. Zaledwie 17,7% to aukcje. Nowe przedmioty stanowią już 73,1% aukcji na Allegro. Jeszcze w 2005 r. aukcje stanowiły 46,6% ofert.Z kolei przedstawiciel Wirtualnej Polski - Tomasz Maj - zapowiedział na przyszły tydzień uruchomienie dużego serwisu e-commerce, który ma "namieszać" na rynku. Prawdopodobnie będzie to nowa wersja pasażu handlowego WP.
Dyrektor PayPal na Europę zapowiedział, że w przyszłym roku będzie można zasilać konto w systemie za pośrednictwem konta bankowego.
A to jeszcze nie wszystko...
Poza wspomnianymi przez nas wystąpieniami odbyło się jeszcze wiele interesujących prezentacji. Tomasz Karwatka z firmy JanMedia mówił o tym jak ważne jest usability, czyli użyteczność sklepów online. Mogliśmy zapoznać się z kilkoma case-study zaprezentowanymi prez przedstawicieli firm MRM Worldwide, Agora, Interia.pl oraz Yavanet/LiderLink, nie wspominając o wielu interesujących dyskusjach, które odbywały się po prezentacjach.O czym jeszcze można było usłyszeć na konferencji? Więcej na konferencyjnym blogu.
Dziękujemy prawie 180 uczestnikom, sponsorom i patronom medialnym. Do zobaczenia za rok!
Niebawem tekst zostanie uzupełniony o zdjęcia z konferencji oraz 5 wideo wywiadów z prelegentami m.in. Massimo Burgio z SEMPO oraz Aliną Prawdzik z eBay'a.