e-handel nieco lepiej niż rok wcześniej

W okresie 1 listopada - 24 grudnia 2009 konsumenci w USA wydali na zakupy internetowe około 27 mld dolarów - wyliczyli specjaliści z firmy badawczej ComScore.

Obroty w e-handlu były zatem wyższe o 3,5% wobec analogicznego okresu 2008 roku. Powody do zadowolenia mają zwłaszcza dostawcy elektroniki użytkowej , której sprzedaż przez Internet w ujęciu wartościowym wzrosła o 20%. Widać wyraźne odbicie po rozczarowującym IV kw. ubiegłego roku - komentuje Gian Fulgoni, prezes Comscore.

Warto jednak zaznaczyć, że na amerykańskim rynku średnia wartość zamówienia nieznacznie spadła, a wzrosty obrotów uzyskano dzięki temu, że więcej internautów zdecydowało się na świąteczne zakupy w sieci. Z analiz ComScore wynika, że w tym roku e-detaliści wyraźniej odczuli pozytywne efekty promocji w serwisach społecznościowych. Koncern Dell ujawnił, iż dzięki serwisowi Twitter pozyskał zamówienia wartości 6,5 mln USD.