e-commerce za 6 mld

Według comScore, internauci kupili w lipcu br. dobra konsumpcyjne o wartości ponad 6 mld USD – o ponad jedną czwartą więcej niż w ubiegłorocznym lipcu. Największy wzrost ruchu miał miejsce na serwisach finansowych.

Firma badawcza comScore przedstawiła comiesięczny raport, oparty na obserwacji zachowań i zakupów w Internecie 1,5 mln uczestników jej panelu badawczego. 1,1 mln uczestników badania mieszka w USA. Z danych comScore wynika, że w lipcu br. wartość towarów i dóbr konsumpcyjnych zakupionych w Internecie przekroczyła 6 mld USD. Oznacza to wzrost o 26% w stosunku do wielkości zakupów dokonanych przed rokiem.

O ponad 30% wzrosła sprzedaż sprzętu komputerowego – w sumie internetowi klienci kupili sprzęt o wartości ponad 927 mln USD. O 32% wzrosła też w porównaniu z ub. rokiem sprzedaż usług turystycznych, które przyniosły 2,9 mld USD.

Z kolei największy wzrost liczby unikalnych użytkowników zaobserwowano na serwisach finansowych – analitycy comScore wiążą fakt zwiększonego zainteresowania finansami z falą skandali księgowych w wielkich amerykańskich korporacjach. O 15% wzrosła też liczba internautów odwiedzających serwisy pośredniczące w sprzedaży nieruchomości. Najpopularniejszym portalem był AOL, którego witryny odwiedziło w lipcu 98 mln unikalnych użytkowników; drugie miejsce zajął MSN, który odwiedziło w tym czasie 89,8 mln. Spadek oglądalności odnotowały natomiast np. serwisy i sklepy internetowe z biżuterią – o ponad 26%. Po zakończeniu piłkarskich mistrzostw świata o 8% spadł ruch na serwisach sportowych. Nieznacznie wzrósł jedynie ruch na serwisach i sekcjach poświęconych golfowi.