Zyski tylko dla TOPrezultatów wyszukiwania

Prawie nikt nie wychodzi poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania. A nawet jeśli, to raczej nie dalej, niż na trzecią stronę. Zrozumiała jest więc chęć zaistnienia w rezultatach wyszukiwania na samym ich szczycie. Za to jednak trzeba zapłacić.

Czy płatne pozycjonowanie ma sens? Okazuje się, że tak i to duży. Dziennikarz Wire poprosił o dane z firmy Oneupweb, zajmującej się pozycjonowaniem w wynikach wyszukiwania. Firma przebadała więc efekty pracy dla swoich 30 klientów. Na pytanie, czy warto korzystać z optymalizacji odpowiedź jest jedna - naprawdę warto.

Firma Oneupweb odkryła, że w pierwszym miesiącu pojawiania się na drugiej lub trzeciej stronie wyników wyszukiwania, ruch na obsługiwanych przez siebie witrynach wzrósł pięciokrotnie. W drugim miesiącu obecności na wysokich miejscach ruch wzrósł aż dziewięciokrotnie.

Liczba unikalnych użytkowników potroiła się, gdy odnośnik do strony klienta został przeniesiony z drugiej strony na pierwszą w pierwszym miesiącu, zaś w kolejnym był już sześciokrotnie większy niż przed wejściem odnośnika na pierwszą stronę.

Co chyba najistotniejsze, Oneupweb odkrył, że po przenosinach na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, rośnie sprzedaż oferowanych przez firmę usług czy produktów - o 42% w pierwszym miesiącu, zaś w drugim się podwaja.