Zynga zapuszcza korzenie w Facebook

Przez pięć kolejnych lat fani FarmVille i Mafia Wars będą mogli grać w te gry na Facebooku. Serwis społecznościowy podpisał umowę z firmą Zynga, choć jeszcze niedawno właściciele tej drugiej grozili zabraniem swoich aplikacji.

Tym, którzy założyli już wirtualne farmy na Facebooku, wyjaśnię, że to właśnie Zynga stworzyła gry FarmVille, FishVille i PetVille. Ale ma na koncie także i mniej rodzinne aplikacje, jak Mafia Wars.

Firma tworzy gry także na inne platformy (jak MySpace czy iPhone) ale to właśnie na Facebooku jej sadzonki rozwijają się najlepiej. Ostatnimi czasy pojawiły się jednak plotki, że Zynga opuści Facebooka zabierając ze sobą wszystkie gry i będzie konkurowała z serwisem społecznościowym o jego użytkowników oraz ich czas.

Jak podaje AdWeek, firmy doszły ostatecznie do porozumienia, czego wynikiem jest podpisana w ubiegłym tygodniu umowa. Zynga zostanie na Facebooku i będzie dzieliła się z serwisem społecznościowym przychodami. Facebook dostanie do 30 proc. z każdej transakcji dokonywanej przez gracza za pomocą systemu płatności (Facebook Credits). Podział 30/70 (30 proc. serwis/70 proc. deweloper) stanowi pewnego rodzaju standard i jest powszechnie stosowany także na innych platformach.

Zynga zapuszcza korzenie w Facebook

Czy dla Zyngi taki układ jest na rękę? Jak wynika z danych firmy badawczej Nielsen, aż 122 mln internautów z USA korzysta z aplikacji Zyngi z poziomu Facebooka. Strony dewelopera odwiedza już tylko 18 mln użytkowników. Według Steve Carpentera, twórcy raportu o firmie Zynga, obecnie 90 proc. odtworzeń gier firmy odbywa się na Facebooku. Nie zapominajmy też, że właśnie na tym serwisie społecznościowym popularność gier Zyngi rośnie w oszałamiającym tempie.

Jednym z inwestorów Zyngi jest rosyjskie Digital Sky Technologies, posiadające także niewielkie udziały w Facebooku.