Zynga wesprze Yahoo! w grach społecznościowych

Wygląda na to, że gry społecznościowe nie będą domeną wyłącznie społecznościówek. Silnym akcentem w nową branżę wchodzi Yahoo!, które podpisało właśnie umowę z Zyngą.

Kto nie wierzył, że gry społecznościowe to kolejny duży trend w internecie, ma dowód jak na dłoni. Dzięki podpisanej umowie, gry Zyngi (jak FarmVille czy Mafia Wars) zostaną zaprezentowane oczom 600 milionów użytkowników Yahoo!

Najprawdopodobniej aplikacje będą dostępne już z poziomu strony głównej portalu, co istotnie wpłynie na liczbę użytkowników. Z gier będą mogli skorzystać także użytkownicy Yahoo Games, Yahoo Mail czy Yahoo Messenger. W pierwszej kolejności aplikacje zostaną wprowadzone w USA, a dopiero potem na inne rynki, na których również działa portal (czyli np. Wielka Brytania).

Umowa z Yahoo, to kolejne porozumienie jakie Zynga zawarła w tym miesiącu. Wcześniejsza umowa została podpisana z Facebookiem, mimo że ostatnimi czasy między przedstawicielami firm dochodziło do starć słownych. Jak nieoficjalnie dowidział się Techcrunch, Facebook nakłaniał Zyngę, żeby jej aplikacje były dostępne jedynie z poziomu Facebooka. Umowa z Yahoo! wskazuje na to, że te starania spaliły na panewce.

Pod koniec ubiegłego roku Zynga uruchomiła odrębną wersję FarmVille pod adresem Farmville.com, która jest jednocześnie zintegrowana z aplikacją dostępną na Facebooku. Krążą też pogłoski, że Zynga stworzy własny serwis z grami o nazwie Zynga Live.

Podobnie jak Yahoo!, także i polskie portale inwestują w gry online. Póki co jednak wagę przykładają raczej do gier przeglądarkowych, niż rozbudowanych pozycji społecznościowych. Sporym zasobem takich gier może pochwalić się Wirtualna Polska. Z kolei Onet wdrożył ostatnio grę Farmerama we współpracy z niemiecką firmą Bigpoint. Oczywiście pierwsze skojarzenie, jakie budzi gra wiąże się z FramVille.

Interesuje Cię temat gier społecznościowych?

Przeczytaj wywiad z Sebastianem Barabanowem z Fabryki Gier.