Zwiększają się wydatki na reklamę

Rynek reklamy ma się coraz lepiej. W trzecim kwartale br. nastąpił kolejny wzrost wydatków na promocję. Według analityków z Nielsen Monitor-Plus, którzy badają rynek amerykański, minione trzy miesiące upłynęły pod znakiem 5,7% wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Wyniki są coraz bardziej optymistyczne – wskazuje Nielsen Monitor-Plus. Trzeci kwartał br. przyniósł największy wzrost w wydatkach na reklamę w USA. Dla porównania wyniki z pierwszego kwartału były dość umiarkowane. Wtedy wskaźnik wzrostu zatrzymał się na 1,5%. Drugi kwartał br. okazał się już o wiele lepszy. Wskaźnik podwyższył się do 3,6%. Obecne wyniki – czyli wzrost o 5,7% są najlepszym wynikiem w tym roku. Tym samym minione 9 miesięcy 2003 roku zakończone zostało ogólnym wzrostem na poziomie 3,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Kondycja rynku reklamy, w tym internetowej ma się coraz lepiej. Przypomnijmy, że badania wykonane przez PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau wskazały również na zwiększenie przychodów z tytułu marketingu w Sieci. W porównaniu z ubiegłym rokiem w mionionym półroczu nastąpił 10,5% wzrost w wysokości przychodów z e-reklamy.

Amerykańscy analitycy sugerują, że rynek internetowy wchodzi po woli w fazę drugiej świetności (więcej na ten temat:http://www.internetstandard.pl/news/60990.html ).

Z badań Nielsen Monitor-Plus wynika dodatkowo, że przybyła liczba ogłoszeń w telewizji kablowej oraz lokalnych, amerykańskich magazynach. Spadł natomiast udział reklamy w radiu (spadek o 0,8%) oraz reklamie zewnętrznej (spadek o 1,6%).