Zooplus - sprzedaż większa o 31%

Zooplus to sieć internetowych sklepów zoologicznych, działających na rynkach ponad trzydziestu europejskich krajów, w tym i Polski. Aktualnie może pochwalić się czterema milionami klientów i wzrostem zysków o 31%.

Wzrost ten to oczywiście obrót za rok 2015 w porównaniu z obrotem w roku 2014. Przekładając na finanse, jest to obrót wysokości 711 milionów euro. Szef Zooplus, Cornelius Patt, powiedział, że firma nadal będzie kontynuować swoją strategię sprzedaży online, ponieważ dała ona bardzo pozytywne rezultaty, a zysk wyniósł 13,6 miliona euro. Spodziewany obrót za 2016 rok to 875 milionów euro i zwiększenie czystego zysku o 18%.

Zooplus został założony w Niemczech w 1999 roku, a w Polsce obecny jest od 2007. Jedno z centrów logistycznych znajduje się we Wrocławiu. Pełna oferta online to ponad 8 tysięcy zróżnicowanych produktów jak karmy dla zwierząt (psy, koty, małe zwierzęta, rybki), akcesoria i zabawki. Sklepy online przeznaczone są dla wszystkich krajów Europy zachodniej i środkowej, a także wielu krajów południa. Są także obecne w Skandynawii, zaś w krajach nadbałtyckich produkty Zooplus sprzedawane są za pomocą pośredników.