Zmiany w grupie Adv.pl

Zarząd Adv.pl SA planuje przekształcenie struktury grupy kapitałowej. W wyniku zmian powstaną dwa odrębne piony: komunikacji cyfrowej oraz innowacyjnych technologii. "Nowa struktura zapewni lepszą funkcjonalność w ramach Grupy i większą przejrzystość dla akcjonariuszy" - pisze w komunikacie Adv.pl.

Zmiany w grupie Adv.pl
Podczas zwołanego na dzień 30 października 2009 roku Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia akcjonariusze będą głosowali nad uchwałą dotyczącą przeniesienia działalności reklamowej z Adv.pl SA do nowo powstałej Adv.pl Sp. z o.o.

Zarząd spółki proponuje przekształcenie struktury grupy kapitałowej Adv.pl, w wyniku którego Adv.pl SA pozostanie spółką holdingową zarządzającą grupą kapitałową, natomiast nowo utworzona Adv.pl Sp. z o.o. przejmie z czasem wszelkie dotychczasowe zadania, zawarte umowy z klientami, część zasobów i pracowników Adv.pl S.A.

W wyniku proponowanej zmiany na rynku marketingowo-reklamowym będzie w dalszym ciągu funkcjonowała uznana już marka Adv.pl jako interaktywna agencja reklamowa, a jednocześnie obecni i przyszli klienci Adv.pl Sp. z o.o. nie będą mieli problemu z rozróżnieniem agencji reklamowej od spółki dominującej w grupie kapitałowej, która działa nie tylko w branży reklamy interaktywnej. Docelowo Zarząd zaproponuje zmianę nazwy spółki holdingowej Adv.pl SA.

"W ramach grupy kapitałowej zostaną wyodrębnione dwa piony: komunikacji cyfrowej oraz innowacyjnych technologii." - powiedział Rafał Dziedzic, prezes zarządu Adv.pl SA. - "Proponowane przez nas przekształcenie sprawi, że inwestorzy będą mieli dostęp do bardziej przejrzystych informacji na temat spółek należących do grupy kapitałowej. Dodatkowo zmiana ta jest spójna z naszymi celami strategicznymi, których realizacja przyczyni się do długoterminowego budowania wartości dla akcjonariuszy."

Adv.pl SA obejmuje wszystkie wyspecjalizowane spółki: Adv.pl (agencja interaktywna), Codemedia (spółka mediowa zajmująca się planowaniem i zakupem mediów internetowych), Mediasense (spółka mediowa zajmująca się planowaniem i zakupem mediów tradycyjnych), SMT Software (spółka technologiczna), ThinkOpen (e-mail marketing).