Zmiany w wyglądzie NK dla wszystkich

Dwa tygodnie testów na wybranej grupie użytkowników wystarczyły, by Nasza Klasa zdecydowała się na wprowadzenie zmian w menu. W krótkim czasie mają być one dostępne dla wszystkich korzystających z portalu.

Testowane od dwóch tygodni i udostępnione wszystkim użytkownikom nowe menu to element zmian wprowadzanych w największym polskim portalu społecznościowym od początku tego roku. Zmiany obejmują modyfikację znajdującego się u góry menu. O zakończeniu okresu testowania nowej funkcjonalności poinformowano na oficjalnym blogu Naszej Klasy.

"Nasza Klasa powoli ewoluuje i zmienia swój wygląd małymi krokami dodając kolejne funkcjonalności. Pozwala to oswajać użytkownika z nowościami, nie burząc mu krwi - co chyba jest lepszym rozwiązaniem, niż radykalne zmiany w wyglądzie i funkcjonalnościach, biorąc pod uwagę odbiorcę" - mówi Jacek Opaluch, Art Director z firmy K2. "Wyciągnięto na pierwszy plan najważniejsze usługi, dając łatwy dostęp - i to by było chyba na tyle. Wygląd nie uległ zasadniczej zmianie i to ciągle jest Nasza Zgrzebna Klasa. Działa, podoba się odbiorcom, przyciąga reklamodawców. Słowem: jest dobrze".

W serwisie pojawiły się trzy nowe ikony mające ułatwić nawigowanie po portalu.

"Uprościło się menu, liczba podstawowych zakładek ograniczyła się do trzech - czyli Poczty, Powiadomień i Śledzika,[...] co wskazuje na nacisk na komunikacyjne funkcjonalności portalu" mówi Magdalena Górak analityk trendów z firmy Artegence. "Ewidentnie nasza klasa wykonała duży wysiłek. Przede wszystkim dostrzegalna jest zmiana strategii komunikowania całego portalu, przy czym zmiana samej czcionki w nazwie nie robi takiego wrażenia jak słuszna decyzja, by portal był po zmianie miejscem spotkań nie tylko dla klas, ale po prostu dla znajomych. Za tą decyzją idą kolejne nowości, czyli udostępnianie kolejnych narzędzi służących komunikacji" - dodaje.

Użytkownicy Naszej Klasy muszą się przyzwyczaić do zmian, bowiem w serwisie zapowiedziano wprowadzanie kolejnych usprawnień w tym roku.

Oprócz prac prowadzących do usprawnienia wyglądu i funkcjonalności portalu Nasza Klasa wspólnie z Gadu Gadu oraz innymi podmiotami przygotowuje się do stworzenia konkurencyjnego dla Megapanelu PBI/Gemius badania polskiego Internetu.

Obecnie z Naszej Klasy korzysta 13,5 mln internautów.