Złap zniżkę w sieci

Wraz ze zwiększonym zainteresowaniem wirtualnymi kuponami w Stanach Zjednoczonych rośnie niestety liczba przestępstw popełnianych w tym obszarze. Wg szacunków Coupon Information Corporation, organizacji nonprofit monitorującej amerykański sektor kuponów rabatowych dokonano ich w ciągu minionego 1,5 roku dziewięciokrotnie więcej niż w 2007 r.- na sumę kilkudziesięciu milionów dolarów.

Być może właśnie obawa przed oszustwem sprawia, że nadal podstawowym źródłem uzyskiwania kuponów rabatowych przez Amerykanów są weekendowe dodatki do gazet, co deklaruje 47% badanych przez comScore osób oraz tradycyjne sklepy (43% wskazań). Zaledwie trzech na dziesięciu klientów wykorzystujących kupony pobiera je z serwisów internetowych.

Złap zniżkę w sieci

Źródła pozyskiwania kuponów w USA

Przekonać firmy do udzielania zniżek

Polskich serwisów agregujących kupony rabatowe nie ma zbyt wiele i nie działają one - przynajmniej do tej pory - na dużą skalę.

Złap zniżkę w sieci
Istniejący od 2006 r.http://ebon.pl odwiedzany jest miesięcznie - wg własnych statystyk - przez ok. 10 tys. użytkowników. Obecnie udostępniamy kilkaset informacji o zniżkach kilkuset oferentów - informuje Jarosław Werstler z serwisu ebon.pl zapewniając, iż będąca w przygotowaniu nowa wersja serwisu umożliwi znaczne rozszerzenie bazy oferowanych kuponów rabatowych i tym samym przyciągnie większą grupę użytkowników.

Złap zniżkę w sieci
Inny projekt w polskiej siecihttp://kup-on.pl , współpracujący z ponad 250 sklepami (z czego z 35 na preferencyjnych zasadach) proponuje ponad 2 tys. kuponów, a wg planów związanych z wdrożeniem własnego programu integracyjnego, liczba ta do końca roku wzrosnąć ma do niebagatela 300 tys. Serwis jednak nie umożliwia (jak do tej pory) pobierania kuponów, a zarabia na prowizji od sprzedanych produktów oraz z przekierowań.

Przedstawiciele tego wąskiego sektora e-commerce są zgodni, że najważniejszą barierą utrudniającą rozwój kuponowego biznesu w sieci jest przekonanie oferentów do udzielania stale aktualizowanych i atrakcyjnych zniżek oraz zbudowanie szerokiej, wielodziedzinowej i atrakcyjnej dla internauty oferty rabatowej.

W Polsce nie ma kultury takich kuponów i wina chyba leży po stronie małych i średnich firm, które nie doceniają tej formy zachęty - tego, jak wirusowe potrafi być zainteresowanie dobrze skonstruowaną zniżką lub promocją. Tego jaki drzemie w tym potencjał "word of mouth" - mówi Michał Brański, członek zarządu o2.pl.

Bywa, że sami twórcy serwisów agregujących zniżki przyznają, że szukanie odpowiedniego modelu biznesowego pochłonęło wiele pracy i czasu bez widocznych rezultatów.

Na początku popełniliśmy błędy, bo chcieliśmy zbyt mocno uspołecznić nasz portal jak w USA - retailmenot.com, który nas inspirował do działania. Bliżej nam jednak do europejskich wzorców, jak np. francuski bon-code-reduction.com, czy mes-bons-plans.fr. Teraz jednak zatrudniliśmy kilka osób, które mają doświadczenie w branży e-commerce i liczymy, że będą oni motorem dla firmy - mówi Sebastian Szwajlik, właściciel kup-on.pl. Bodźcem do dalszego rozwoju serwisu i propagowania idei kuponów rabatowych jest fakt, że w ubiegłym roku (przed kryzysem finansowym) prowadziliśmy rozmowy z firmą QXL Poland (Grupa Allegro), która wyrażała zainteresowanie przejęciem naszego portalu i synergią ze swoimi serwisami. Myślę, że przełomie 2009/2010 roku będziemy podejmowali strategiczne decyzje, ponieważ zamierzamy być serwisem z pierwszej półki.

Superbon.pl - "dla szukających okazji i oszczędności"

Czy startujący właśnie serwis kuponów rabatowych ze stajni o2.pl ożywi ten sektor? Już niejednokrotnie twórcy o2.pl z sukcesem przecierali szlaki w różnych obszarach rynku internetowego.

Złap zniżkę w sieci
http://Superbon.pl oferuje bezpłatne dodawanie zniżek dla firm oraz ich pobieranie (z możliwością wydruku) również bez opłat. Serwis koncentrować się bedzie przede wszystkim na agregowaniu rabatów do wykorzystania w tradycyjnych sklepach i punktach usługowych (sklepy, restauracje, obiekty rekreacyjne, salony kosmetyczne itp). Firmy mogą dodawać do serwisu nieograniczoną liczbę zniżek.

Oferty rabatowe zgrupowane są w kategorie tematyczne, a mapa zniżek pomaga zorientować się, czy w okolicy nie czeka czasem ciekawa okazja. Kanał RSS umożliwia na bieżąco śledzenie najnowszych ofert dodawanych do serwisu.

Złap zniżkę w sieci
Jak serwis superbon.pl będzie na siebie zarabiał? Na tę chwilę nie mamy w głowie wyraźnego modelu dla tego serwisu. Wiemy jednak, że już samo zbudowanie bazy podmiotów, które chcą dotrzeć z kuponami do klientów, jest cenne dla działu sprzedaży reklamy. Szczególnie komórki zajmującej się sprzedażą do sektora małych i średnich przedsiębiorstw, choć liczymy także na to, że wokół tego serwisu będzie można organizować ciekawe akcje dla dużych klientów - operatorów komórkowych, banków itd. - informuje Michał Brański.

Spowolnienie gospodarcze sprzyja oszczędnościom oraz poszukiwaniom atrakcyjnych ofert. Jak wynika z raportu "Internet pomaga kupować" dla 41% e-klientów przy zakupie najbardziej liczy się relacja cena/jakość, a dla 13% wyłącznie najniższa cena. Oby tylko właściciele sklepów i usługodawcy zechcieli to zrozumieć i przekonać się, się że na zniżkach i promocjach też da się zarabiać. I to całkiem sporo.