ZenithOptimedia Group: reklama w sieci warta już prawie miliard złotych

Jak podaje dzisiejsza "Rzeczpospolita" powołując się na raport ZenithOptimedia Group, wydatki na reklamę w sieci już w tym roku przekroczyć mogą miliard złotych.

Wg raportu ZenithOptimedia Group w tym roku reklamy w internecie warte będą 827 mln zł (dla porównania: telewizja - ponad 4 mld zł, magazyny - 931 mln zł, gazety - 778 mln zł, outdoor - 708 mln zł).

Prognozy mówią, iż już w przyszłym roku wartość reklamy w sieci osiągnie sumę 1,13 mld zł, czyli o 36,3% więcej niż w 2007. Do 2010 roku segment ten będzie rósł w tempie powyżej 30% rocznie, by za trzy lata osiągnąć wartość 1,49 mld zł.

Warto podkreslić, iż powyższe szacunki nie uwzględniają sporych wpływów z tzw. classifieds, czyli internetowych drobnych ogłoszeń.

Cytowani przez "Rzeczpospolitą" eksperci uważają, iż przyczyna wzrostu tkwi w umiejętnym wykorzystywaniu ogromnego potencjału jaki niesie ze sobą internet (pojawianie się nowych form reklamy: video, w serwisach społecznościowych oraz grach, wzrost popularności reklamy mobilnej).

ZenithOptimedia Group podaje, iż cały polski rynek reklamy po odliczeniu rabatów dla reklamodawców będzie w tym roku wart 7,88 mld zł, a w 2010 r. zbliży się do 10 mld zł.

Analitycy są jednak zdania, że mimo dotychczasowej silnej gospodarki, która spowodowała zwiększenie prognoz tegorocznej dynamiki reklamowego rynku (z 12,2% do do 13%), najnowsze wydarzenia za oceanem mogą przyspieszyć korektę, tym razem w dół do ok. 10%.

Ewentualny kryzys na reklamowym rynku, odczuje również internet. Ale nawet wtedy - szacują eksperci ZOG - miliard na reklamę w sieci i tak zostanie wydany.

Źródło: http://www.rp.pl