Zataniści osiągneli swój cel

Wirtualna Polska postanowiła pochwalić się wynikami osiągniętymi w kampanii marketingowej porównywarki cen Tanio.pl.

Ogólnopolska kampania reklamowa porównywarki cen Wirtualnej Polski - Tanio.pl - skierowana była do użytkowników internetu w przedziale wiekowym 20-40. Działania reklamowe trwały półtora miesiąca, zasięgiem objęły telewizję, prasę, outdoor, radio, kino, internet oraz ambient.

Kampania realizowana była dwuetapowo - na poziomie teasera (serwis docelowy: zatanisci.pl) oraz rozwiązania (serwis docelowy: tanio.pl.

Działania outdoorowe skoncentrowano w małych i średnich miastach, gdzie zapamiętywalność kampanii sięgnęła 54%, w pozostałych miejscowościach (bez outdooru) wyniosła 41,6% (za: Gemius, listopad 2009, N=1500).

"Osiągnęliśmy nasz najważniejszy cel; zbudowaliśmy świadomości marki tanio.pl. Jak wykazały badania ilościowe ad hoc, zrealizowane na zlecenie WP przez firmę Gemius, świadomość wspomagana marki tanio.pl sięgnęła po kampanii 35%, plasując ją na drugiej pozycji wśród badanych, tuż za ceneo.pl, a przed skapiec.pl i nokaut.pl" - mówi Marek Gawdzik z Wirtualnej Polski, Kierownik Zespołu Komunikacji - "Niezwykle satysfakcjonujące były już zresztą dla nas efekty trwającego zaledwie tydzień pierwszego etapu kampanii. Ponad połowa przebadanych wówczas internautów stwierdziła, że zetknęła się z określeniem zataniści. Wśród osób codziennie korzystających z Internetu było to 57%" - dodaje Gawdzik.

Utworzony specjalnie na potrzeby kampanii serwis zatanisci.pl odwiedziło w październiku ponad milion unikalnych użytkowników (na wyniki Megapanelu trzeba będzie poczekać do grudia)). Witryna zanotowała w tym czasie 3,3 miliona odsłon.

"Sformułowanie "zataniści" wzbudziło sporo zamieszania" - mówi Tomasz Bączek, Kierownik Działu Marketingu Wirtualnej Polski - "Dyskutowano je i tłumaczono sobie na internetowych forach, komentowano na stronach Nasza-Klasa.pl. Zaczęło tak naprawdę funkcjonować samodzielnie, na co zwrócili uwagę, w autorskich audycjach radiowych, m.in. Janusz Weiss czy Michał Figurski."

Liczba unikalnych użytkowników (cookies) serwisu tanio.pl wyniosła w październiku 2,2 miliona, liczba odsłon przekroczyła zaś 25,6 miliona.

W chwili startu kampanii w bazie porównywarki znajdowało się 1200 sklepów. W czasie trwania działań reklamowych i tuż po ich zakończeniu do współpracy z tanio.pl zgłosiło się kolejnych 600.

"Zakładaliśmy, że z przekazem reklamowym dotrzemy nie tylko do kupujących, ale i do właścicieli sklepów online. Tak błyskawiczny i silny odzew witryn sprzedażowych nieco nas jednak zaskoczył. Oczywiście bardzo pozytywnie." - mówi Ewelina Binder, z-ca Dyrektora Pionu ds. E-Commerce - "W październiku odnotowaliśmy ich pięciokrotny wzrost, względem średniej z dziewięciu miesięcy poprzedzających kampanię."