Zastosowanie aplikacji mobilnych w biznesie

Zastosowanie aplikacji mobilnych w biznesie

Co może aplikacja mobilna?

Podstawową cechą aplikacji mobilnej jest jej bliskość z użytkownikiem. Już samo to jest wartością dla marketera budującego relację z odbiorcą. Urządzenia mobilne posiadają szereg funkcji niedostępnych dla komputerów i notebooków. Wśród nich znajduje się akcelerometr, wykorzystywany głównie w grach, choć nie tylko. Zarówno w App Store, jak i w Google Play dostępne są pakiety podręcznych narzędzi wykorzystujących tę funkcję, takich jak wyświetlana na ekranie telefonu poziomica lub kątomierz. Podobnie geolokalizacja, która z punktu widzenia biznesu jest bardzo istotna - pozwala poinformować użytkownika, że zbliża się do firmy lub sklepu i może tam kupić poszukiwany produkt.

Przykładem jej wykorzystania jest kampania reklamowa Jeepa Cherokiee. Wykorzystywała ona jednocześnie geolokalizację oraz aparat cyfrowy w telefonie. Aplikacja "podejmij wyzwanie" zawierała - rozmieszczone na mapie Polski - trudno dostępne miejsca. Punktowane było dotarcie do nich i potwierdzenie tego zdjęciem oraz za pośrednictwem GPS-a w aplikacji. Ci, którzy uzbierali najwięcej punktów mogli wygrać gadżety, a zwycięzca otrzymywał nowego Jeepa.

Innym przykładem wykorzystania możliwości nowoczesnych smartfonów jest gra udostępniona przez Volkswagena. Wspomagała ona sprzedaż najnowszego Golfa. Po przejściu całej gry użytkownik miał możliwość odbycia próbnej jazdy, co cieszyło się znacznie większą popularnością niż w wypadku tradycyjnego reklamowania samochodów przez telewizję lub radio.