Zanim kupisz reklamę na Facebooku

Tendencję tą według Michała Brańskiego pokazuje przykład strony Demotywatory.pl. Jeszcze w styczniu br. 55 tys. wejść na stronę Demotywatory.pl pochodziło z Facebooka, natomiast z Naszaklasa.pl pochodziło 110 tys. wejść. Dokładnie miesiąc później Naszaklasa.pl dawała stronie z demotywatorami 132 tys. wejść, ale ruch z Facebooka zwiększył się dwukrotnie (111 tys. wejść). - "Należy pamiętać, że Nasza Klasa wciąż jest większa w wymiarze zasięgu real users" - mówił Brański.

Reklama

Jak wynika z wewnętrznych danych Facebooka, w podziale na pleć, to kobiety stanowią większość, bo 54 proc. użytkowników. Z kolei najliczniejsza grupa wiekowa to przedział 18-34 lata. Mimo to, najdynamiczniej rozwija się grupa wiekowa 35+.

Jak dotrzeć do tych osób? Służą do tego m.in. formy reklamowe umieszczane na stronie głównej profilu użytkownika (gdzie możliwa jest tylko jedna reklama w modelu CPM), czy na pozostałych podstronach (gdzie może pojawić się więcej reklam, zarówno w modelu CPM jak i CPC).

Reklama na Facebooku zdobyła rozgłos dzięki tzw. Engagement ads. Tych form reklamowych mamy w Polsce pięć rodzajów i dostępne są one tylko na stronie głównej serwisu. Te formy to: "Become a fan", "Poll", "Event", Comment (można np. umieścić wideo, pod którym mogą komentować użytkownicy, ale komentarzy nie można usuwać) oraz Gift.

Zanim kupisz reklamę na Facebooku