Zalety internetowych kampanii

Choć internet oferuje możliwości, jakich nie mają tradycyjne media, większość reklamodawców ceni go za ... komplementarność.

Internet daje bardziej precyzyjne możliwości dotarcia do wybranej grupy celowej niż inne media. Obok możliwości doboru reklam ze względu na cechy demograficzne, pozwala na dotarcie do interesującej reklamodawcę grupy osób, dzięki informacji o ich zachowaniach w sieci, co wydaje się główną zaletą internetowych kampanii. Osoba poszukującą informacji o kredycie mieszkaniowym znajdzie reklamy konkretnych banków czy doradców. Gospodyni domowa - reklamę proszku do prania.

Jednocześnie nie do końca wiadomo, czy osoba odwiedzająca serwis auto-moto jest zainteresowana kupnem auta. A nawet jeśli jest, to jak ją zachęcić do kupna tej a nie innej marki. Jak wskazują wyniki badań, trzeba więc działać na wielu frontach - czyli w wielu mediach i to na różne sposoby.

Przepytani przez American Advertising Federation profesjonaliści pracujący w branży reklamowej orzekli, że najważniejszą zaletą kampanii internetowych jest ich komplementarność wobec tych, prowadzonych w tradycyjnych mediach. Uważa tak aż 95% respondentów. Na drugim miejscu znalazła się możliwość dotarcia do wybranej grupy odbiorców z dobrze dopasowanym przekazem reklamowym.

Kolejne zalety wskazane przez badanych to spora przewidywalność internetowych kampanii. 75% respondentów uważa, że dla internetu łatwo jest przedstawić ROI - od angielskiego wyrażenia Return On Investment - zwrot z inwestycji.

Dopiero na czwartym miejscu znalazła się możliwość przestawiania ciekawych i nietypowych form reklamowych. Na tę cechę reklam online wskazało 62% respondentów, choć równocześnie aż 37% uznało ją za nieistotną.

Badania przeprowadzono w listopadzie 2004 roku na próbie 121 respondentów - specjalistów branży reklamowej, naukowców zajmujących się marketingiem i przedstawicieli mediów.