Z Internetu na komórkę

Użytkownicy telefonów komórkowych, posiadający dostęp do Internetu najczęściej pobierają z Sieci tzw. "dzwonki" oraz wygaszacze ekranu dla swoich aparatów. Młodzi ludzie są skłonni wydawać więcej na takie dodatki niż osoby starsze - wskazuje ostatnie badanie NOP World Consumer.

W badaniu przeprowadzonym przez NOP World Consumer wzięli udział użytkownicy z Północnej Ameryki, Europy i Azji. Na każdym z kontynentów osoby, które posiadają dostęp do Internetu, najchętniej pobierają z Sieci melodie do telefonów komórkowych. Aż 40% abonentów telefonii mobilnej, przyznało, że kupuje tzw. "dzwonki" do telefonów. Na drugim miejscu pod względem popularności uplanowały się grafiki oraz wygaszacze ekranów do aparatów komórkowych (22% ankietowanych kupuje takie rzeczy). Użytkownicy, zwłaszcza ci w młodszym wieku, podkreślali, że z miesiąca na miesiąc wydają więcej na nabywanie tego typu dodatków.

Najwięcej fanów komórkowych melodii jest wśród młodzieży. 28% ankietowanych przyznało, że byłoby w stanie zapłacić więcej za dodatki dźwiękowe i graficzne, gdyby ich wybór był większy i atrakcyjniejszy. Z kolei 48% użytkowników, którzy do tej pory nie skorzystali jeszcze z usług płatnych melodii bądź grafik, zaznaczyło, że nawet w przypadku obniżenia opłat, nie zamierza z nich skorzystać.

Jak podkreślają użytkownicy badania, nie było większych rozbieżności pomiędzy płciami w preferencjach nabywania dodatków do telefonów.