Yuil - specyficzne poczucie humoru Yahoo?

Niespodziewanym zwrotem akcji w medialnym pojedynku wyszukiwarkowym Cuil vs Google było ogłoszenie przez Yahoo! projektu o nazwie Yuil, którego wygląd niemalże całkowicie przypominał interfejs wyszukiwarki Toma Castello.

Yuil przedstawiony został przez Sama Pulsara przy okazji prezentacji najnowszej oferty Yahoo! BOSS (Build your Own Search Service), polegającej na umożliwieniu internautom zbudowania osobistego szperacza, bazującego na indeksie wyszukiwawczym portalu Yahoo!.

Yuil - specyficzne poczucie humoru Yahoo?
Yuil - specyficzne poczucie humoru Yahoo?

Jak zauważyli dziennikarze TechCrunch oraz internauci, którzy mieli okazję porównać wyniki wyszukiwawcze Yuil (tj. w rzeczywistości Yahoo! Boss) oraz Cuil, te oferowane przez Yahoo! były nawet bardziej zadowalające i relewantne.

I tu opowieść się urywa...

Po kilku godzinach Sam Pulsar napisał w blogu Yuil is dead. However, you can always get the same great search results here (tj. Yahoo Search!).

Żart? Ryzykowna i pomysłowa kampania reklamowa Yahoo Search? Czy nieprzemyślane działania, które nagle mogłyby znaleźć swój finał w sądzie?