YouTube dla biznesu

Google Video for Business to nowy produkt Google kierowany wyłącznie do firm.

Google Video for Business będzie sprzedawany jako część premier edition Google Apps, które to kosztować będą 50 USD za użytkownika rocznie. Od 8 września dostępna będzie również wersja edukacyjna.

Za pomocą narzędzia Google Video for Business można będzie umieszczać na kanale firmowym nagrania wideo pochodzące zarówno z kamery ręcznej jak i z telefonu komórkowego. Firmy mogą używać tych filmików do przekazywania wiadomości od zarządu, raportów lub w celach treningowych.

Google Video for Business będzie ściśle powiązane z Google Apps. Ma to dać możliwość szybkiego umieszczenia nagrań wideo w prezentacji lub w wiadomości email. Nowy serwis będzie używał technologii już użytych w YouTube, dotyczących zarówno bezpieczeństwa, konwertowania i wgrywania filmów na stronę. Filmy będzie można dodawać do bloga, lub strony firmowej za pomocą opcji "embed", jak również będzie można je oceniać i dodawać do nich tagi.

Google stwierdziło, że czas na uruchomianie nowego serwisu jest dokładnie przemyślany, gdyż produkt jakim jest wideo podbija masy."Chcemy stworzyć główny serwis wideo dla biznesu, tak jak YouTube stało się głównym serwisem dla klientów" - powiedział dla Venture Beat Matt Glotzbach, product management director w Google. Google nie używa przy tym marki YouTube, ponieważ nie jest ona kojarzona z tematyką biznesu.

Obecnie Google Apps używane jest przez 500,000 firm, a co roku dołącza ok. 3,000. Liczba aktywnych użytkowników wynosi ponad 10 mln, spośród których setki tysięcy płacą za premier edition.

Źródło: Venture Beat, pcworld.com