YouTube szuka przychodów

Telewizja NBC podpisała z YouTube kontrakt, na mocy którego najpopularniejsza strona z klipami wideo, zostanie wzbogacona o zapowiedzi i fragmenty programów NBC.

NBC zdecydowało się wyświetlać fragmenty swoich programów na YouTube, aby zminimalizować spadki oglądalności, jakie telewizja odnotowuje w okresie letnim. Klipy pochodzące z NBC będą dostępne w ramach specjalnie w tym celu przygotowanego kanału.

Warto dodać, że nie tak dawno właśnie NBC, zażądało od YouTube usunięcia fragmentów własnych produkcji z zasobów serwisu.

Współpraca z NBC to kolejne, po reklamach Google, źródło przychodów YouTube, który jest finansowany z funduszu typu venture-capital. Według danych Forbes, koszty obsługi łącz sięgają 1 mln USD miesięcznie. Serwis wyświetla około 70 mln klipów wideo dziennie i jest 17 witryną o największym ruchu w USA. Wszystko dzięki użytkownikom, którzy zamieszczają codziennie około 60 tysięcy filmów. Chociaż ogromnie popularny, YouTube nie wypracował jeszcze skutecznej metody generowania przychodów.

***

Wideo użytkowników w Yahoo