YouTube rządzi w USA

Amerykanie coraz więcej czasu spędzają na oglądaniu filmów wideo w internecie, wynika z opublikowanego raportu comScore. Niekwestionowanym liderem wśród serwisów wideo jest należacy do Google- YouTube.

W lipcu około 75% użytkowników internetu oglądało wideo online. Dla porównania, w marcu było to 71,4%. W lipcu przeciętny internauta obejrzał 181 minut wideo czyli niemal 40 minut dłużej niż w marcu (145 minut). W porównaniu do ubiegłych miesięcy wzrosła także oglądalność samych klipów online. W lipcu przeciętny użytkownik obejrzał 68 filmów, podczas gdy w marcu liczba ta wynosiła 55.

Po zsumowaniu wychodzi, że w lipcu 134 mln internautów w USA obejrzało niewiele ponad 9 mld filmów. Tymczasem w marcu, 126,6 mln użytkowników obejrzało ponad 7 mld wideo.

Jak wynika z lipcowych badań comScore, Google jest głównym dostawcą filmów wideo w sieci. Niemal 2,5 mld klipów, w zdecydowanej większości zamieszczonych na YouTube, stanowi 27% całego rynku serwisów wideo.

Na drugim miejscu uplasowało się Yahoo (4,3% rynku), dalej znalazły się Fox Interactive Media, właściciel MySpace (3,3%), Viacom (3,1%) oraz Disney (2%), który zamyka pierwszą piątkę.

Google również zwyciężyło w kategorii liczby użytkowników serwisów wideo- w samym lipcu było ich 68 mln. Kolejne miejsca zajęli Fox Interactive (35,8 mln), Yahoo (35.3 million), Time Warner Inc. (26.6 million) oraz Viacom (22.6 million).

Opierając się na badaniach comScore, można przypuszczać, że serwisy wideo przeżywają obecnie prawdziwy boom. Rewolucja zaczęła się od YouTube i jego amatorskich filmów, ale teraz niemal każdy portal, blog, serwis społecznościowy czy sklep internetowy wykorzystuje mniej lub bardziej profesjonalne filmy online.

Popularność YouTube wynika zapewne z wielu czynników, m.in. prostoty korzystania, silnej społeczności skupionej wokół serwisu czy możliwości obejrzenia fragmentów kinowych lub telewizyjnych filmów. Z drugiej strony YouTube znalazło się w środku wielkiej batalii na temat praw autorskich w internecie.

Według danych Megapanelu PBI/Gemius, YouTube w Polsce osiągnął w czerwcu 33,87% zasięgu oraz niemal 4,6 mln użytkowników.