YouTube będzie miało kolejnego konkurenta

NBC Universal i News Corp. w III kwartale tego roku chcą otworzyć serwis wideo bezpośrednio rywalizujący z YouTube.

Dzięki umowie podpisanej m.in. z AOL, Microsoft i Yahoo serwis zamierza dotrzeć do 96% amerykańskich internautów, czyli ok. 65 mln użytkowników.

Aby przytrzymać widzów, NBC i News Corp. zamierzają pokazywać pełne odcinki popularnych seriali TV. Serwis będzie czerpał zyski z emitowanych reklam, do tej pory stosowne umowy reklamowe podpisali m.in. Cadbury, Cisco, Intel i General Motors. Internautów mają także zachęcić funkcje społecznościowe - wymienianie się listami ulubionych klipów czy możliwość komentowania materiałów.

W odróżnieniu od YouTube, gros klipów w naszym serwisie to profesjonalne produkcje, napisał w oświadczeniu szef News Corp Peter Cherin. Materiały mają pochodzić od kilkunastu sieci telewizyjnych i dwóch studiów filmowych.

-To ma bardzo niewiele wspólnego z YouTube - mówi Allen Weiner, analityk Gartnera. -YouTube pozwala umieszczać filmy każdemu, tutaj model dystrybucji podobny jest do tego znanego z sieci TV.

Na razie nie wiadomo jak będzie się nazywał nowy serwis.