YouTube: 100 milionów obejrzanych filmów dziennie

Przedstawiciele serwisu YouTube poinformowali, iż dziennie użytkownicy oglądają w sumie ponad 100 milionów materiałów wideo. Każdego dnia, zamieszczają zaś ponad 65000 filmów.

O niesamowitym sukcesie małego serwisu YouTube pisaliśmy już wielokrotnie (patrz: YouTube najpopularniejszym serwisem wideo czy YouTube numerem jeden w Wielkiej Brytanii) Ta mała firma, zatrudniająca niewielu ponad 30 pracowników szybko wyprzedziła projekty gigantów Internetu takich jak Google, Yahoo, MSN Microsoftu czy MySpace koncernu News Corp. Według najnowszych danych firmy analitycznej Nielsen, YouTube odwiedzane jest przez ponad 20 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie.

Sukcesu YouTube należy upatrywać między innymi w formie, w jakiej użytkownicy zamieszczają tam filmy. Najczęściej są to krótkie, trwające około 2 minut materiały rozpowszechniane na zasadach marketingu wirusowego (użytkownicy wysyłają sobie ich adresy mailem czy poprzez komunikatory internetowe). Siedząc więc w pracy lub w domu przed komputerem mamy możliwość zrobienia sobie małej przerwy na obejrzenie zabawnego filmiku, który polecili nam znajomi - najczęściej mamy więc pewność, że te 2-3 minuty nie będą zmarnowane a rozrywka pewna.

Pytanie tylko, czy w najbliższym czasie YouTube nie zostanie kupione przez jakiegoś dużego, niesterownego gracza tracąc przez to swoją świeżość i unikalność.