Yelp - internetowy przewodnik miejski

Szukasz najlepszej w mieście tajskiej restauracji? Dobrego szewca w okolicy Twojego domu? Otwartego sklepu, w którym zrobisz zakupy wracając z pracy? Wszystko to można znaleźć na Yelp.pl.

Yelp to internetowy przewodnik miejski, w którym można znaleźć wszystkie rodzaje lokalnych firm: od restauracji i barów przez sklepy i salony fryzjerskie po myjnie samochodowe i przychodnie stomatologiczne. Yelp oparty jest na treściach dodawanych przez użytkowników - każdy może opisać firmy i przyznać jej ocenę. Yelperzy piszą recenzje, a dzięki mobilnej aplikacji dodają zdjęcia i krótkie wskazówki oraz meldują się w ulubionych miejscach.  

Informacja: Yelp

Yelp powstał w 2004 roku w San Francisco. Obecnie jest dostępny w 22 krajach na świecie; do Polski wszedł w październiku zeszłego roku. Od początku najważniejszym założeniem było stworzenie jak najlepszego źródła informacji o lokalnych firmach. Z tego powodu powstał specjalny filtr recenzji, który codziennie sprawdza wszystkie recenzje na stronie i odfiltrowuje te najmniej godne zaufania - żeby użytkownicy mogli łatwo znaleźć najbardziej wiarygodne i przydatne recenzje. O wiarygodności Yelpa świadczy jednak przede wszystkim zaangażowana społeczność.

Yelp - internetowy przewodnik miejski

576055_615548508458752_1714257437_n

W każdym nowym mieście Yelp zatrudnia community managera, którego zadaniem jest budowanie społeczności Yelperów, czyli aktywnych użytkowników Yelpa. Z Yelpa korzystają osoby, które są zainteresowane miejskim życiem i często gdzieś wychodzą. Lubią dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi i dyskutować na temat nowej knajpki z burgerami albo miejsc, gdzie można kupić świeże owoce morza. - mówi Karolina Wiercigroch, community manager Yelpa w Warszawie - Najczęściej ci ludzie mają swoje prawdziwe zdjęcie i prawdziwe imię. Jest to warunek przynależności do Elity, czyli specjalnej grupy najbardziej aktywnych użytkowników. Ja mam na Yelpie swoje zdjęcie, a nie zdjęcie mojego kota. Piszę jako Karolina W, a nie lola1212.

Yelp - internetowy przewodnik miejski

532453_559539047393032_2083227885_n

Czym dokładnie zajmuje się community manager? Najważniejszym celem Yelpa jest łączenie ludzi i fajnych lokalnych firm - taki jest też cel pracy community managera. Zdarza się, że ktoś codziennie chodzi do sieciowej kawiarni, bo nie wie, że za rogiem otworzyło się małe miejsce z pyszną włoską kawą. Normalnie musiałby pójść inną drogą; teraz wystarczy, że wejdzie na Yelpa. - opowiada Karolina. - Organizuję yelpowe imprezy w różnych ciekawych miejscach. To okazja, żeby Yelperzy mogli spotkać się, tym razem w trybie offline, i poznać nowe firmy. Ostatnio próbowaliśmy np. masażu i tajskich przekąsek w salonie masażu tajskiego. Było to interesujące doświadczenie, a jednemu z Yelperów tak się spodobało, że od razu zapisał się na kolejny masaż.

Właściciele firm mogą również założyć darmowe konta firmowe na stronie biz.yelp.pl. Zyskują wtedy dostęp do bezpłatnych narzędzi i mogą czuwać nad prawidłowością danych dotyczących ich firmy, opisać swoją działalność i dodać zdjęcia. Warto zadbać o wygląd swojej firmy na Yelpie, bo osoby, które tu wchodzą, najczęściej szukają konkretnej firmy i chcą zdecydować, gdzie wydadzą swoje pieniądze. - tłumaczy Karolina - Szczegółowy opis firmy i ładne zdjęcia zdecydowanie działają na korzyść każdego miejsca. Narzędzia dla właścicieli firm pozwalają również na śledzenie statystyk firmy na Yelpie, komunikowanie się z użytkownikami i ustawianie specjalnych promocji dla użytkowników aplikacji, którzy zameldują się w danym miejscu.

Karolinę Wiercigroch spotkasz na konferencji ecommerceSTANDARD. Podczas jej wystapienia będzie można zapoznać się z kilkoma przykładami warszawskich małych firm, którym skorzystały na obecności na Yelpie. Karolina omówi, w jaki sposób małe firmy mogą radzić sobie w świecie cyfrowym i podzieli się trzema najważniejszymi poradami dotyczącymi zarządzania wirtualnym wizerunkiem. Prezentacja obejmie także w jaki sposób skutecznie korzystać z bezpłatnych narzędzi, jakie Yelp oferuje firmom.

Serdecznie zapraszamy na konferencję ecommerceSTANDARD