Yellow Pages coraz bardziej popularne

Lokalne wyszukiwarki typu Yellow Pages są bardziej popularne od ogólnych internetowych wyszukiwarek jeśli chodzi o poszukiwanie informacji dotyczących konkretnych produktów i usług dostępnych w określonym regionie, wynika z badania comScore i TMP Directional Marketing.

Według badania, popularność stron Yellow Pages wzrosła w ciągu ostatniego roku o 20%. Jest to niemal 40% szybszy wzrost niż zanotowały Google, Yahoo czy MSN. Ponadto 82% internautów korzystających z tego rodzaju stron podejmuje w następstwie kolejne akcje np. dzwoniąc lub wysyłając e-maile do wybranej firmy. Natomiast 61% użytkowników dokonuje zakupu dzięki informacjom uzyskanym dzięki Yellow Pages.

ComScore przebadało ponad 3 tys. osób. 50% z nich szuka lokalnych informacji korzystając z internetowych lub drukowanych Yellow Pages. 30% najbardziej ufa informacjom uzyskanym dzięki tradycyjnym wyszukiwarkom, a 13% przegląda inne strony internetowe.

Stuart McKelvey z firmy TMP Directorial Marketing uważa, że zgodnie z wynikami badań, dla większości respondentów internet jest pierwszym źródłem lokalnych informacji, ale w dalszej kolejności sięgają oni po tradycyjne sposoby jak przeglądanie gazet z ogłoszeniami lub uzyskanie telefonicznej informacji.

- Nasze badanie pokazuje, że reklamodawcy wciąż musza być w dwóch miejscach: online i offline - mówi McKelvey.

Źródło: ClickZ