Yahoo w trosce o najmniejszych reklamodawców

Nowe regulacje obowiązujące klientów chcących się reklamować w wyszukiwarce Yahoo znoszą konieczność uiszczenia minimalnej kwoty 20 USD miesięcznie na płatne odnośniki. W efekcie mogą przyciągnąć całkiem małych klientów, którzy dotąd nie reklamowali się w internecie.

Programem Yahoo mogą się szerzej zainteresować mniejsi reklamodawcy, którzy pragną się reklamować okazjonalnie lub wydać na promocje niewielkie pieniądze.

Spółka chce, by zamieszczenie reklamy w sieci Yahoo było możliwie proste. Naturalnie ostatni ruch ma pomóc w pozyskaniu nowych reklamodawców, którzy dotąd nie korzystali z wyszukiwarki by zareklamować swoje produkty czy usługi.

Yahoo konkuruje jednocześne z Google budując sieć witryn partnerskich, które umieszczają reklamy z bazy Yahoo. Promuje swój program partnerski dla małych i średnich witryn od sierpnia br. Obecnie spółka chwali się, że ma bardziej zaawansowany od Google system tzw. "targetowania behawioralnego", dzięki któremu reklamy są dobierane nie tylko ze względu na treść strony, ale też zachowania internautów.