Yahoo uruchomiło sieć reklamową dla komórek

Yahoo uruchomiło nowy serwis, który ułatwi wydawcom umieszczanie treści przeznaczonych dla mobilnych użytkowników internetu i pozwoli firmie zarabiać na powiększającym się rynku reklamy w komórkach.

Nowe narzędzie pozwala wydawcom przygotowanie swoich stron tak, aby były dostępne w serwisie Yahoo oneSearch przeznaczonym dla urządzeń mobilnych. Yahoo zamierza stworzyć sieć reklamową skupiającą wydawców obecnych w oneSearch.

Użytkownikom telefonów zapewne nie spodoba się więcej reklam w serwisach mobilnych, jednak przedstawiciele Yahoo mówią, że dzięki nowej sieci reklamowej znacznie zwiększy się liczba serwisów WWW dostępnych w oneSearch. Pojawią się m.in. strony lokalnych usługodawców, program TV czy gry.

Na ten sam rynek ostrzą sobie zęby również inni wielcy gracze na amerykańskim rynku internetowym - Google i Microsoft, oraz pomniejsze firmy jak AdMob Inc, Third Screen Media Inc. czy Medio System Inc.

Do tej pory w sieci Yahoo jest zaledwie trzech wydawców: MobiTV, dostawca mobilnej TV i radia, go2 oferujący lokalne informacje biznesowe oraz Opera SA. Niebawem mają do nich dołączyć kolejni.

Serwisy Yahoo Mobile Publisher Services składają się z kilku komponentów - jeden to sieć reklamowa, która umożliwia wydawcom decydowanie jaki rodzaj reklam będą pokazywać. Kolejny komponent to Mobile Content Engine, który umożliwia wydawcom konwersję i dystrybucję treści. Następne elementy umożliwiają kategoryzowanie i etykietowanie zawartości, by łatwiej mogli ją znaleźć użytkownicy.

Nowe usługi Yahoo są dostępne w 19 krajach.

Jak szacuje firma badawcza Informa wydatki na reklamę mobilną osiągną w tym roku w USA wartość 1,5 mld USD, by w 2010 r. dojść do 11 mld USD.

Więcej o Yahoo oneSearch