Yahoo! nie zlikwiduje Delicious

Zamiast zamykać serwis, firma ma zamiar go sprzedać. Tak przynajmniej napisało Yahooo na blogu Delicious. Miało to miejsce w piątek, czyli dzień po pojawieniu się doniesień o planach zamknięcia popularnego serwisu z linkami.

Aktywnie rozważamy przyszłość Delicious i wierzymy, że dla serwisu jest miejsce poza firmą, które będzie bardziej odpowiednie dla niego oraz jego użytkowników - podaje Yahoo! na blogu. Jesteśmy w trakcie rozpatrywania różnych możliwości oraz rozmów z firmami. Podzielimy się swoimi planami tak szybko, jak to możliwe.

Na razie, użytkownicy Delicious nie muszą się śpieszyć z eksportowaniem swoich linków, ponieważ serwis pozostanie aktywny. Możemy sobie tylko wyobrazić jak przykre były dla wielu z was doniesienia z ostatnich 24 godzin. Nasz zespół również był bardzo rozczarowany sposobem, w jaki informacje te pojawiły się w prasie - napisano na blogu.

Yahoo! miało okazję wyjaśnić sprawę w czwartek, ale wtedy tego nie zrobiło. Rzeczniczka prasowa firmy przesłała oświadczenie, w którym przyznała, że firma planuje odcięcie inwestycji działających poniżej oczekiwań lub niezgodnie ze strategią firmy.

Potwierdziła plany zamknięcia Yahoo! Buzz i Traffic API, ale nie skomentowała informacji o Delicious i innych.

Delicious powstało w 2003 roku. Dwa lata później zostało nabyte przez Yahoo!. Serwis jest jednym z symboli Web 2.0. Razem z Wikipedią, Bloggerem i Flickrem, strona była pionierem w dziedzinie zwiększenia wpływu użytkowników na zawartość sieci.