Yahoo i adware

Yahoo świadomie wspierał rynek adware, pisze Business Week.

Według Business Week, Yahoo sprzedawało reklam dystrybutorowi InfoSpace. Ten przekazywał je dalej do firmy Direct Revenue, znanego producenta m. in. aplikacji Aurora, klasyfikowanej według Encyklopedii Spyware CA jako adware.

Jak podaje Business Week, to nie jedyne koneksje Yahoo z biznesem zajmującym się adwarem. Internetowy gigant kupował reklamy w firmie Walnut Ventures Inc (obecnie wykupiona przez InfoSpace Inc), która również współpracowała z Direct Revenue. W 2004 roku Yahoo był największym klientem Walnut Ventures, który dokonał zakupów na sumę 11,6 mln USD, co stanowiło 91% przychodów firmy z reklam.

Były pracownik wysokiego szczebla w Yahoo powiedział Business Week, że firma wiedziała, że sprzedaje reklamy, które będą wyświetlane za pośrednictwem oprogramowania typu adware. Yahoo zakończyło współpracę z Direct Revenue w 2005 roku. Infospace podało, że również nie współpracuje już z Direct Revenue.

Business Week szacuje, że dzięki współpracy z firmami zajmującymi się adware, Yahoo generowało zyski na poziomie setek tysięcy USD.

Adware to oprogramowanie uciążliwe dla użytkownika, które wyświetla niechciane reklamy i jest trudne do usunięcia z systemu.

Business Wekk: Yahoo's Pop-Up Connection (ang.)