Yahoo! chce pokonać Google

Yahoo! wprowadziło nowe opcje do swojej wyszukiwarki. Internaui mogą teraz dokonywać poszukiwań w oparciu o kategorie: grafika, tzw. "żółte strony" czyli katalogi adresowe oraz produkty. Takie kategorie wyszukiwania przypominają te, które stworzyło wcześniej Google. Podobieństwo jest nieprzypadkowe: Yahoo! zamierza pobić rywala na rynku mechanizmów wyszukiwania.

Yahoo! coraz bardziej stara się przejąć dotychczasowych użytkowników Google. Nowe opcje mają być dla internautów bardzo pomocne i przekonać ich do wyłącznego korzystania z wyszukiwarki Yahoo!

Przedstawiciele Yahoo! stwierdzili, że umieszczenie nowych opcji wyszukiwania w widocznym miejscu, ponad słowami "Yahoo! Search" będzie wystarczającą kampanią reklamową. Firma uznała, że lepsze rezultaty odniesie przez pokazanie nowych możliwości na stronie głównej niż przesyłanie swoim użytkownikom e-maila z taką wiadomością, którą internauci mogą potraktować jako spam.

Yahoo! zapowiedziało walkę o prymat na rynku wyszukiwarek. Przypomnijmy, że w tym roku firma przejęła Overture, giganta w kwestach płatnych odnośników. Wcześniej dokonała zakupu Inktomi. To właśnie dzięki mechanizmom tej firmy udało się Yahoo! zbudować system wyszukiwania produktów oraz adresów.