Yahoo razem z wydawcami prasy

Konsorcjum składające się z siedmiu wydawnictw prasowych, reprezentujących łącznie 176 tytułów gazet regionalnych, podpisało umowę z Yahoo. W ramach porozumienia firmy zapowiedziały współpracę w zakresie reklamy, technologii oraz dostarczania treści.

Dzięki pierwszym ustaleniom wynikającym z umowy, ogłoszenia drobne z gazet lokalnych trafią do serwisów Yahoo. W przyszłym roku artykuły z dzienników mają znaleźć się w portalu.

W konsorcjum znalazły się wydawnictwa MediaNews Group, Hearst, Belo, E. W. Scripps, Journal Register Company, Lee Enterprises and Cox Enterprises.

Yahoo boryka się z wewnętrznymi kłopotami. The Wall Street Journal opublikował list jednego z dyrektorów firmy Brada Garlinghouse'a, w którym skarży się on, że portalowi brak wyraźnej wizji rozwoju. Jako przykład podaje inwestycje w pokrywające się przedsięwzięcia (np. Yahoo Photos i Flickr). W związku z kłopotami Garlinghouse sugeruje zwolnienia siegąjące nawet 20%.

Przeczytaj także: Reklamy od Google w gazetach