Yahoo! pozbywa się balastu

Yahoo! zadecydowało o zamknięciu sekcji "Adventures" swojego portalu. W momencie startu, bogaty w treści wideo serwis podróżniczy miał wspomóc Yahoo! w odróżnieniu się od konkurencji - w postaci MSN czy Google. Po zaledwie pół roku zniknie także z sieci serwis "Office Pirates" przygotowywany przez Time Inc.

Na serwis "Richard Bangs Adventures" składały się reportaże z wypraw popularnego w USA podróżnika Richarda Bangsa. "Adventures", które wystartowało w październiku 2005, miało przyciągać miesięcznie milion użytkowników, ale zdobyło zaledwie połowę tej popularności.

Przedstawiciel Yahoo! za główny powód zamknięcia serwisu podał małą regularność pojawiania się nowych treści. Reportaże Bangsa ukazywały się raz na miesiąc. Analitycy podają jeszcze jeden powód - eksplozja popularności stron z zawartością generowaną przez użytkowników, takich jak YouTube.

Z kolei wydawca magazynu Time zadecydował o zamknięciu satyrycznego serwisu "Office Pirates", który pojawił się w sieci sześć miesięcy temu. Chociaż był on w Stanach silnie reklamowany nie zaskarbił sobie stałej widowni. Za powód zamknięcia, Ned Desmond, dyrektor Time Interactive Inc podał zbyt niską oglądalność.