Yahoo poprawia rentowność

Przychody koncernu nadal spadają. W minionym kwartale obroty Yahoo wyniosły niecałe 1,6 mld USD. Zdecydowanie wzrosła jednak rentowność amerykańskiej spółki. Kwartalny zysk netto Yahoo był prawie 2,5 raza wyższy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniósł niemal 186 mln USD.

W skali roku przychody Yahoo spadły o 12 proc. jednak zysk netto wzrósł zaś aż o 244 proc. W trzecim kwartale ubiegłego roku koncern zarobił ok. 54 mln USD przy przychodach rzędu 1,76 mld USD. O 8 proc. spadły przychody koncernu z tytułu reklam wyświetlanych w internetowych serwisach Yahoo. Dla porównania warto dodać, że w tym samym okresie przychody Google wzrosły w skali roku o 7 proc. i wyniosły niemal 6 mld USD. Kwartalny zysk netto Google był zaś wyższy od kwartalnych obrotów Yahoo.

Niezależnie od tego spadki przychodów z podstawowej działalności Yahoo były niższe niż w ciągu poprzednich dwóch kwartałów. Według przedstawicieli koncernu jest to pierwszy objaw stopniowego ożywienia na rynku - w pierwszym półroczu br. Yahoo notował dwucyfrowe spadki obrotów na reklamach online. W trzecim kwartale br. o 12 proc. spadły natomiast przychody koncernu z tytułu świadczonych usług marketingowych, zaś o kolejne 11 proc. zmniejszyły się wpływy z tytułu sprzedaży licencji m.in. na utwory muzyczne.

Zdaniem przedstawicieli Yahoo wzrost rentowności jest spowodowany m.in. zmniejszeniem tempa naboru nowych pracowników, znacznymi oszczędnościami związanymi z dzierżawą łączy internetowych oraz trwającą reorganizacją koncernu. “Działania reorganizacyjne są jeszcze na dość wczesnym etapie, jednak jesteśmy przekonani, że pozwolą nam w lepszym stopniu wykorzystać nadarzające się możliwości dla rozwoju Yahoo" - uważa Tim Morse, dyrektor finansowy koncernu.

Według niego istotnym źródłem korzyści dla Yahoo będzie m.in. zawarte w lipcu br. porozumienie z firmą Microsoft. Oba koncerny mają współpracować przez okres 10 lat w segmencie wyszukiwarek internetowych oraz sprzedaży reklam kontekstowych. Tim Morse podkreśla, że Yahoo zamierza wprowadzać własne innowacje związane ze wspomnianym porozumieniem. Obie firmy mają dzielić się wpływami z reklam kontekstowych. Władze koncernu spodziewają się, że przychody za czwarty kwartał przekroczą 1,6 mld USD.

Czytaj też:

Carl Icahn sprzedaje akcje Yahoo

Google odpowiedzialne za 6% ruchu w sieci

Microsoft kontra Unia Europejska. Osiągnięto porozumienie