Yahoo kupuje sieć reklamy behawioralnej

Yahoo podpisało porozumienie w sprawie przejęcia BlueLithium- piątej co do wielkości największej sieci reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych- za 300 mln USD.

Kalifornijska firma BlueLithium oferuje reklamy internetowe dla ponad tysiąca witryn czyli dociera do 145 mln użytkowników miesięcznie. Dzięki podjęciu decyzji o zakupie, Yahoo zwiększy swoją rozrastającą się sieć reklamową, by móc lepiej konkurować z innymi potentami internetowymi: Microsoft i Google.

BlueLithium będzie zintegrowane z innymi partnerami reklamowymi korporacji- Yahoo Publisher Network oraz Right Media Exchange. - Od teraz mamy możliwość dostarczania bardziej dopasowanych reklam nie tylko do sieci Yahoo, ale także poza nią- mówił agencji Reuters Todd Teresi, wice-prezydent Yahoo Publisher Network.

Tymczasem miesiąc temu AOL LLC poinformował, że zamierza kupić za 275 mln USD sieć Tacoda Inc. Zarówno BlueLithium, jak i Tacoda, korzystają z tzw. technologii cookie- z małych plików zapisujących różne dane o użytkownikach- przez co oferują bardziej spersonalizowane reklamy.

Żródło: Reuters

Zobacz także: Kolejna reorganizacja w Yahoo

Yahoo wprowadza nowe narzędzie do reklamy behawioralnej