Wyszukiwarki od reklamowania

Wyszukiwarki mają wszystko co najlepsze przed sobą. Bynajmniej nie chodzi o precyzję wyszukiwania. Reklamy w postaci płatnych odnośników będą za 5 lat popularniejsze od banerów, toplayerów, pop-upów etc razem wziętych!

Według raportu Forrestera, w tym roku reklamodawcy wydadzą na reklamę online w Stanach Zjednoczonych 14,7 mld USD, czyli o 23% więcej niż w ubiegłym roku. W 2010 roku udział reklamy internetowej ma wynieść 8%, podczas gdy obecnie w Stanach Zjednoczonych wynosi około 5,3%.

Wydatki na reklamę związana z wyszukiwaniem mają wzrosnąć aż o 33% w tym roku. W 2010 roku - według respondentów Forrestera - na tę formę marketingu wydanych zostanie 11 mld USD. Popularność różnych form reklam graficznych ma rosnąć o około 11% rocznie. W 2010 roku wydatki na nią wyniosą 8 mld USD. Reklama graficzna ustąpi więc pola - powszechnie uznawanym za skuteczne -tanim płatnym odnośnikom.

W sumie na reklamy graficzne, emailowy marketing, płatne odnośniki i ogłoszenia w internecie w 2010 roku reklamodawcy przeznaczą około 26 mld USD. Internet jako medium reklamowe stanie się więc groźnym rywalem radia czy telewizji satelitarnej.

Reklamodawcy wydadzą mniej na reklamę w tradycyjnych mediach, na czym zyska internet. Prawie połowa z 99 przepytanych przez Forrestera marketerów przyznało, że jeszcze w tym roku ma zamiar zwiększyć wydatki na reklamę w internecie kosztem sum przeznaczanych na reklamy w telewizji i radiu.

W ubiegłym tygodniu eMarketer opublikował prognozy wydatków na 2005 rok. Według jego szacunków na reklamę online w br. przeznaczonych zostanie 13 mld USD, co stanowi o 34% wzroście w stosunku do ubiegłego roku. Wydatki na samą reklamę w wyszukiwarkach stanowią 5,4 mld USD tej sumy