Wypoczynek i prezenty w Sieci

Z najnowszych badań przeprowadzonych przez Pew Internet & American Life wynika, że w roku 2002 78% amerykańskich internautów korzystało z Internetu w czasie wakacji i dni wolnych.

71% użytkowników Sieci wykorzystywało Internet aby za jego pomocą oddawać się rozrywkom intelektualnym, zaś 53% badanych zajmowało się robieniem elektronicznych zakupów. Niemal połowa czytała i wysyłała e-maile dotyczące planów wakacyjnych i wydarzeń w dniach wolnych do przyjaciół i rodziny. Około 27% internautów zajmowała się wymianą e-kartek i listów z życzeniami świątecznymi.

Wzrosła liczba amerykańskich użytkowników Internetu, którzy za pośrednictwem Sieci kupują prezenty - 28% w minionym roku i 26% w roku 2001. Wzrosła także średnia kwota wydana przez przeciętnego internautę na prezenty kupowane online - 392 USD w 2001 i 407 USD w roku 2002. Ponad połowa ankietowanych deklarowała, że do kupna prezentów w wirtualnym sklepie skłoniły ich trudności z wyborem upominku, zaś 31% chciało w ten sposób zaoszczędzić pieniądze.