Wyniki finansowe Agory i Grupy TVN w internecie

Przychody segmentu Internet Agory wyniosły w 2010 r. 101,8 mln złotych. To wynik o 20 procent lepszy niż w roku ubiegłym, ale w porównaniu z serwisami Grupy TVN, "internetowa Agora" nadal nie wypada najlepiej.

W ubiegłym tygodniu swoje sprawozdania finansowe za rok 2010 opublikowały dwie duże spółki mediowe: Grupa kapitałowa TVN i Agora. Tak, jak w ubiegłym roku (Przychody z internetu: Agora vs Grupa TVN), sprawdzimy która z nich lepiej się rozwija.

Wyniki Agory

W 2010 r. całkowite przychody z działalności internetowej Agory (łącznie z przychodami z serwisów i wydawnictw Trader.com Polska) od klientów zewnętrznych wyniosły 101,8 mln złotych. Tym samym internetowy segment Agory zanotował wzrost o 20 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r.

Większość przychodów (prawie 69 proc.) stanowiły wpływy z reklamy internetowej. Agora zarobiła na reklamie online 69,9 mln zł, czyli o 34,4 proc. więcej niż w 2009 roku. Zwiększyły się również (o 5 procent) przychody z ogłoszeń publikowanych w wortalach GazetaPraca.pl, GazetaDom.pl, Domiporta.pl, Komunikaty.pl i Nekrologi.Wyborcza.pl. W roku 2010 wyniosły 23,3 mln złotych.

Co ważne, zysk operacyjny segmentu Internet Agory wyniósł 4,7 mln złotych, a w ubiegłym roku była to strata.

Wyniki Grupy TVN

Rok 2010 był jeszcze bardziej udany dla segmentu online Grupy TVN. Jej przychody wyniosły w ubiegłym roku 244 mln złotych - o 17 procent więcej niż w 2009 r. Głównym sukcesem segmentu, a zwłaszcza portalu Onet.pl było zwiększenie przychodów z reklam o 24 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.

Grupa TVN w swoim sprawozdaniu zwraca uwagę, że zaangażowanie użytkowników Onetu wzrosło w 2010 r. prawie o godzinę na użytkownika, a baza użytkowników przekroczyła 12 milionów po wzroście o ponad 500 tysięcy w ubiegłym roku.

Aktualizacja: 28 lutego 2011 17:08

Co ważne, zysk operacyjny segmentu Internet Agory wyniósł 4,7 mln złotych, a w ubiegłym roku była to strata.