Wydatki na reklamę internetową w Wielkiej Brytanii coraz większe

Wydatki na graficzną reklamę online w Wielkiej Brytanii wzrosły o 9% w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zgodnie z sondażem firmy Thomson Media. Internet stał się w tym okresie wielką siłą pociągową całego rynku reklamowego, który wzrósł aż o 5%. Daje to marketerom podstawy do oczekiwania dalszego rozwoju tego sektora.

Wydatki na graficzną reklamę online wzrosły w I kwartale 2007 do poziomu 41 mln funtów brytyjskich, co jest 9% wzrostem w stosunku do II kwartału 2006, kiedy wydatki te osiągnęły poziom 37,1 mln funtów brytyjskich. Ogólnie na reklamę internetową wydano w tym okresie 164 mln funtów brytyjskich.

Jak powiedziała Sarah Jane Thomson z Thomson Media: - Obecny lęk wśród marketerów, który musimy złagodzić, jest wynikiem zmiany wśród odbiorców, którzy coraz bardziej się rozwarstwiają niszcząc na zawsze możliwości masy krytycznej, jaką dysponowały do niedawna stare media.

Wtóruje tej opinii Karin von Abrams, starszy analityk eMarketera twierdząc, iż zmiany na rynku są wynikiem poszerzenia się oferty medialnej i odejścia wielu odbiorców w stronę internetu.

Raport GroupM, który uwzględnia wszystkie rodzaje cyfrowego marketingu w sieci, jest jeszcze bardziej optymistyczny dla tego rynku. Zgodnie z danymi GroupM, wzrost w tym sektorze wyniósł w roku 2006 aż 39.1%, zaś szacowany wzrost na koniec 2007, miałby osiągnąć 36.2%.

Wszystkie dane, dotyczące Wielkiej Brytanii, dają obecnie podstawę do oczekiwania coraz większego ruchu w sektorze marketingu online. Szczególnie obiecujący jest tu rozwój marketingu w wyszukiwarkach. Podstawą do sukcesu ma się jednak stać pełne wykorzystanie możliwości, jakie daje konwergencja starych platform medialnych z nowymi.

źródło:http://www.emarketer.com/

Tekst: Konrad Szlendak