Wszyscy przeciw TP SA

Warszawa, dzięki nagromadzeniu central firm, instytucji i administracji, generuje od 30 do 40 proc. przychodów z telefonii stacjonarnej w Polsce.

Warszawa, dzięki nagromadzeniu central firm, instytucji i administracji, generuje od 30 do 40 proc. przychodów z telefonii stacjonarnej w Polsce.

Przy tym jest tu jeszcze pole do popisu - operatorzy niezależni prognozują, że liczba abonentów w stolicy w ciągu najbliższych pięciu lat wzrośnie o 700 tys., z czego prywatnym operatorom, powinno przypaść ok. 400 tys. Najbardziej widoczne zmagania o warszawski rynek prowadzą najwięksi polscy prywatni operatorzy telefonii stacjonarnej - Netia i Elektrim.

Netia ma zamiar zainwestować w Polsce do końca tego roku grubo ponad 200 mln USD. Podobnej wysokości inwestycje w następnych latach mają spowodować, że w 2008 r. Netia zdobędzie ok. 10 proc. krajowego rynku telekomunikacyjnego.

Również Elektrim zamierza w tym roku zainwestować tylko w warszawską sieć telefoniczną ok. 120 mln zł. Firma ta oczekuje, że do 2004 r. pozyska ponad 500 tys. klientów (w tym roku ma ich być ponad 60 tys.). Oprócz inwestycji w infrastrukturę obie firmy prowadzą intensywne kampanie reklamowe, aby pozyskać klientów w Warszawie.

OperatorOpłaty miesięczne
TP SA128 Kb/s - 160 zł
El-Net (Elektrim)128 Kb/s - 129 zł
256 Kb/s - 239 zł
512 Kb/s - 649 zł
Internetia (Netia)100 godzin - 69 zł
Netia swoją kampanię rozpoczęła już w marcu tego roku. Pojawiły się wtedy pierwsze billboardy promujące znak firmowy Internetii, spółki - córki Netii. Od kwietnia ruszyła właściwa kampania produktowa mająca zareklamować oferowane przez nią usługi.

Elektrim ze swoją kampanią reklamową ruszył od września. "Naszą kampanię reklamową prowadzimy głównie z wykorzystaniem reklamy zewnętrznej, bo to najszybszy sposób dotarcia do klientów" - mówi Sebastian Bartosik, rzecznik prasowy Elektrimu.

Tymczasem w rozgrywce o największy, stołeczny rynek Internetu i telefonii Netia ma jeszcze jednego asa w rękawie. Spółka podpisała bowiem umowę o przejęciu Millennium Corporation, spółki, która zarządza ruchem telekomunikacyjnym w kilku warszawskich biurowcach, gdzie podłączonych jest kilka tysięcy linii klientów biznesowych.

"Na rynku warszawskim w pierwszej kolejności skupimy się na abonentach biznesowych, którym zaoferujemy dostęp do Internetu i transmisję danych" - mówi Jolanta Ciesielska.