Współpraca Agory z YouTube

Agora jako partner YouTube stworzy w serwisie specjalne kanały z własnymi treściami wideo uzyskując dostęp do technologii YT Content ID. Na mocy umowy w kanałach tych YouTube będzie sprzedawać reklamy.

Agora jako pierwsza w Polsce podpisała komercyjną ramową umowę partnerską z YouTube. W ramach współpracy na YouTube m.in. powstaną kanały: Gazeta.pl i Wyborcza.pl oraz kanały dedykowane poszczególnym serialom produkowanym przez A2 Multimedia, firmę producencką, której Agora jest współwłaścicielem wraz z Grupą ATM. W momencie startu wszystkie te kanały będą zawierać łącznie ponad 7500 filmów, a w każdym kolejnym tygodniu będzie na nie trafiać - wg zapewnień przedstawicieli Agory - kilkaset nowych filmów.

Funkcje społecznościowe YouTube umożliwiają użytkownikom ocenianie filmów wideo w kanałach YouTube, omawianie ich poprzez komentarze tekstowe i odpowiedzi wideo, a także dzielenie się nimi jednym kliknięciem w innych serwisach społecznościowych, takich jak Facebook i Twitter, dzięki czemu treści te odkrywają kolejni widzowie.

Przy filmach udostępnionych w kanałach Agory, YouTube będzie sprzedawać reklamy, w tym format InVideo, formaty display i pre-roll. Agora zaś będzie korzystać z technologii YouTube Content ID, czyli narzędzia do identyfikacji treści należących do wydawcy, zamieszczonych w serwisie bezpośrednio przez użytkowników. Dzięki temu narzędziu Agora będzie mogła zdecydować, czy zidentyfikowane w ten sposób filmy wideo zablokować, śledzić, czy monetyzować.

W opcji blokowania partner YouTube może zablokować treści wideo globalnie lub na konkretnym, wybranym przez siebie obszarze. Śledzenie polega na uzyskaniu dostępu do agregowanych danych demograficznych i geograficznych przydatnych do analizy popularności jego treści. Monetyzacja to nic innego jak uzyskanie dodatkowego źródła dochody z reklam wyświetlanych na licencjonowanych treściach (na zasadzie "revenue share").

Źródło: Agora