Wpływ miejsca na pamięć i wiarygodność

Najnowsze wyniki badań odpowiadają na pytanie gdzie umieścić reklamę, aby była najlepiej zapamiętana czy bardziej wiarygodna. Niestety te dwie cechy są jak ogień i woda. Ciężko je połączyć.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na niewielką skalę przez University of Missouri, najlepszym miejscem dla reklamy w materiale dziennikarskim zamieszczonym w internecie jest środek tekstu. Czytelnicy będą ją dobrze pamiętać, choć niekoniecznie wyda im się wiarygodna. Takie umiejscowienie reklamy może przede wszystkim budować świadomość marki.

Reklamodawcy, dla których celem jest zwiększenie wiarygodności marketingowego komunikatu powinni zadbać o to, by ich reklama znalazła się jeszcze przed właściwą treścią wiadomości, tuż pod tytułem.

Generalnie badani orzekli, że najlepsze wrażenie wywarły na nich reklamy umieszczone na dole wiadomości czy artykułu.

Dla wydawców pociechą jest fakt, że sama obecność reklam nie podważa zaufania internautów do prezentowanych w internecie materiałów.

Badania oparte są na danych zebranych od 114 studentów, którym przedstawiono wiadomości z reklamami umieszczonymi na początku, w środku lub na końcu informacji.